سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:00 - چهارشنبه 10 دی 1393

عضو فراکسیون زنان مجلس

دولت هرچه زودتر بیمه زنان خانه‌دار را سازماندهی کند

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون لایحه‌ای از دولت در ارتباط با بیمه زنان خانه‌دار نیامده و به نظر می‌رسد عزم ویژه‌ای برای اینکه خانه و خانه داری به عنوان شغل تلقی شود در دولت وجود ندارد.

به گزارش اصفهان شرق؛ سکینه عمرانی پیرامون لایحه بودجه سال 94 و ارائه آن از سوی دولت اظهار داشت: در لایحه بودجه 94 در بحث امور زنان افزایش بودجه صورت گرفته به طوری که مبلغی که مربوط به نهاد امور زنان ریاست جمهوری بوده افزایش چشمگیری داشته و حدود 15 میلیارد بودجه سال جاری برای نهاد معاونت امور زنان در نظر گرفته شده حدود 87 درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: آنچه که مد نظر فراکسیون زنان مجلس بود و ما پیگیری‌های زیاد و جدی در این مورد داشتیم، بحث بیمه زنان خانه‌دار بوده که در بودجه 94 در ردیف‌های متفرقه آمده و مبلغ 15 میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده و این به صورت عملی رهاکردن بحث بیمه زنان خانه‌دار است چرا که این عدد پاسخگو نیست.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فراکسیون زنان مجلس در سال 92 تلاش کرده و جلسات متعددی گذاشته تا دولت 200 هزار نفر از زنان خانه‌دار را بیمه کنند اما با وجود پیگیری‌ها، گزارش و پاسخی مبنی بر اینکه چنین کاری انجام شده به ما داده نشده و ما تصور می‌کنیم که این کار انجام نشده است.

وی خاطرنشان کرد: دولت در لایحه سال بعد در مباحث بودجه‌ای 15 میلیارد را پیش‌بینی کرده بود و ما درخواست 150 میلیارد کردیم که مجلس با افزایش آن موافقت کرد اما به دلیل اینکه دولت با آن موافق نبود و تأمین مالی دقیقی صورت نگرفت، شورای نگهبان آن را رد کرد و صراحتا گفته شده که باید لایحه دولت در این زمینه آورده شود.

عمرانی با بیان اینکه با وجود پیگیری‌های ما تا کنون این اتفاق نیفتاده، افزود: هم اکنون نیز لایحه دولت در ارتباط با بیمه زنان خانه‌دار نیامده و در سال جدید نیز به شکل گذشته عمل شده و عملا نشان دادند عزم ویژه‌ای برای اینکه خانه و خانه داری به عنوان شغل تلقی شود در دولت وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: مطالبه ما از دولت به خصوص وزارت کار و معاون زنان نهاد ریاست جمهوری مبنی بر تلاش ویژه آنها برای به نتیجه رساندن لایحه بیمه زنان خانه‌دار بوده تا این موضوع در مجلس تصویب شود و اینگونه دولت ملزم شود تا در سال مبالغی را برای بودجه بیمه زنان خانه‌دار مصوب کند.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سئوال که این 200 هزار نفر پیشنهادی مجلس چه کسانی بودند، گفت: با اولویت افرادی که بضاعت کمتری داشته مانند زنان روستایی و عشایری مطرح کرده بودیم و مربوط به کل کشور هستند در بودجه 92 درخواست کردیم تا به عنوان نمونه 200 هزار نفر را شروع کند که تأمین منابع مالی آن بر عهده دولت بود که این اتفاق انجام نشد.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.