سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:00 - سه شنبه 09 دی 1393

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان

بازار مسکن اصفهان با رکود مواجه است

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان گفت: اگرچه نیاز به مسکن از ضروریات به شمار می‌رود اما بازار مسکن اصفهان همچنان در رکود به سر می‌برد و این در حالی است که رونق بازار مسکن، وضعیت کسب و کار و اقتصاد شهری را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول جهانگیری پیرامون وضعیت فروش مسکن در اصفهان اظهار داشت: متاسفانه مسکن هم‌چنان در وضعیت رکود بوده و رونق‌هائی که باید در بحث خرید و فروش داشته باشد، را ندارد که با توجه به جمعیت جوان جامعه و بحث نیاز به مسکن از ضروریات بوده، رونق خرید و فروش مسکن، می‌تواند به کسب و کار و اقتصاد شهری کمک کند و رکود این بازار به مشاغل مرتبط با بحث مسکن تاثیر منفی می‌گذارد.

وی افزود: بیش از 100 صنف به صورت مستقیم و غیر مستقیم به مسکن مرتبط بوده و به روایتی چرخه اصلی اقتصاد شهری محسوب می‌شوند؛ البته برخی وضعیت بازار مسکن را افزایش قیمت به صورت حبابی می‌دانند که این خروج از رکود را به همراه ندارد، بلکه متاسفانه ضرباتی است که رکود بیشتر را به دنبال دارد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان تصریح کرد: زمانی که بازار مسکن به صورت لحظه‌ای افزایش قیمت پیدا می‌کند، ضعف بزرگی به شمار می‌رود اما سیاست‌گذاران بازار مسکن می‌توانند با برنامه‌ریزی‌های خود، شوکی را به این بازار وارد کنند. اگر ظرفیت‌ها و سرمایه‌ها به سوی بازار مسکن هدایت شود، می‌تواند در خروج از رکود موثر باشد اما متاسفانه در حدود یک سال گذشته وضعیت مسکن در حالت رکود بوده است.

وی با اشاره به تبعات رکود بازار مسکن بیان کرد: این رکود جلوی افزایش روزشمار قیمت بازار مسکن را گرفته اما قیمت مسکن هنوز به قیمت پایه خود برنگشته است. متاسفانه بازار مسکن هر 2 سال یکبار مورد هجوم سرمایه‌های سرگردان قرار می‌گیرد و با افزایش قیمت کاذب مواجه می‌شود اما بعد از این موج مقطعی و کاهش مقطعی، به قیمت پایه قبل از خود برنمی‌گردد.

جهانگیری با بیان اینکه عوامل غیرمنطقی و غیر واقعی بر قیمت بازار مسکن اثرگذار هستند، گفت: مباحث روانی بر اقتصادهای خرد و شهری تاثیر می‌گذارد که حتی مباحث سیاسی نیز بر رکود بازار مسکن تاثیر می‌گذارد. این درحالی است که تعداد متقاضیان مسکن کم نمی‌شود و متاسفانه در جامعه ما افرادی که شغل سیاسی ندارند، بیش از حد سیاسی فکر می‌کنند و به همین دلیل مباحث روانی سیاسی بر روی مباحث اقتصادی اثرگذار است.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.