سرویس: غیر تولیدی » نقلی 08:00 - سه شنبه 09 دی 1393

امام جمعه اصفهان:

ترویج فرهنگ وقف در دستور کار رسانه‌ها و صدا و سیما قرار گیرد

امام جمعه اصفهان با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ وقف گفت: رسانه‌ها نقش به سزایی در ترویج فرهنگ وقف دارند و ترویج فرهنگ وقف باید در دستور کار رسانه‌ها و صدا و سیما قرار گیرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد بر لزوم توجه ویژه به ترویج فرهنگ وقف اشاره کرد و اظهار داشت: مردم اصفهان از دیرباز، ید طولایی در امور وقف داشته‌اند تا جایی که منقول است، به دلیل نبودن املاک غیر وقفی، در شهرهای دیگر زمین می‌خریدند و وقف می‌کردند.

وی نکته سنجی مردم اصفهان را تحسین کرد و گفت: در اسناد وقفی اصفهان، فردی محصولات زمین زراعی خود را وقف کرده تا در فصل زمستان پرندگان بیابان از آن استفاده کنند که این نشان از تیزبینی و زیرکی یک مؤمن دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: در 72 آیه قرآن کریم در مورد انفاق صحبت شده که وقف یکی از مصادیق انفاق جاریه است.

وی تصریح کرد: در قرآن کریم آمده است”ای کسانی که ایمان آورده‌اید از بهترین آن چیزی که به دست آورده‌اید،انفاق کنید و از آنچه خودتان نیز قبول ندارید، انفاق نکنید”.

وی به آیه دیگری از قرآن کریم اشاره و خاطرنشان کرد: مثل کسانی که در راه خدا انفاق می‌کنند مثل دانه ایست که کاشته شود و از آن 70 خوشه درآید و هر کدام  100 دانه داشته باشد و البته اگر خدا بخواهد بیشتر می‌دهد.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد به تفاوت انفاق با دیگر حسنات اشاره کرد و افزود: برای بقیه حسنات در قرآن 10 برابر پاداش وعده داده شده اما برای انفاق که مصداق بارز آن وقف است، 700 برابر پاداش و بلکه بیشتر وعده داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: خداوند در آیات متعددی از قرآن کریم تأکید کرده که انسان‌ها در زمان حیات خود، به انفاق و صدقه بپردازند چرا که هنگام مرگ از خداوند برای انجام آن فرصت می‌خواهند، در حالی که دیگر باز گردانده نمی‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان وقف را بهترین نوع انفاق ذکر کرد و گفت: وقف صدقه جاریه است و تا زمانی که به واسطه اموال وقفی حسنه ای انجام شود، ثوابش برای کسی که وقف کرده، محاسبه می‌شود.

وی انفاق و وقف را از ویژگی های یک نمازگزار دانست و تصریح کرد: بر اساس روایات نمازگزار کسی است که در اموال خود حقی برای فقرا و سائلین قرار دهد.

آیت‌الله طباطبائی‌نژاد بر لزوم توجه ویژه به ترویج فرهنگ وقف اشاره کرد و گفت: هر کار خوب یا بدی برای این که به فرهنگ تبدیل شود باید از گذر رسانه عبور کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر امام خمینی(ره) فرمودند: صدا و سیما باید یک دانشگاه باشد، برای این بود که آنچه از طریق رسانه‌ها به ویژه رادیو و تلویزیون ارائه می‌شود، در مردم اثر گذار است.

امام جمعه اصفهان به اهمیت عنصر تکرار در تبلیغ اشاره و اظهار داشت: تکرار عنصری اثر گذار در تبلیغات و به دنبال آن فرهنگ سازی است و بهترین روش برای ترویج فرهنگ وقف تکرار از طریق صدا و سیماست.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.