سرویس: سیاسی » بین الملل 11:42 - سه شنبه 14 آبان 1392

واکنش وزارت خارجه آمریکا بعد از 13 آبان

صدای دلگرم کننده از جانب دولت جدید ایران را می آزماییم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در رابطه با تحریم ها گفت: دولت معتقد است که «تحریم‌ها باید با راهبرد مذاکرات ما هماهنگ باشد»

13920522000165_PhotoA

به گزارش اصفهان شرق:می توان انعکاس راهپیمایی روز 13 آبان را به طور نامشهود در سخنان مری هارف به خوبی مشاهده کرد، خلاصه گویی در پرداختن به این موضوع نشان از پی بردن دشمن به حضور با شکوه تر ملت دانست.

«مری هارف» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز گذشته در واکنش به راهپیمایی روز 13 آبان، به سابقه ژرف  بی‌ اعتمادی اشاره کرد وگفت: طرفین امیدوارانه مذاکرات هسته‌ای را دنبال می‌کنند.

هارف در پاسخ به رییس جمهور کشور مبنی برخوشبین نبودن به مذاکرات گفت: راهپیمایی 13 آبان مردم ایران را دیدیم و پیش از این هم گفته‌ایم که این مذاکرات دشوار است و سابقه عمیقی از بی‌اعتمادی وجود دارد.

وی  در مورد هدف آمریکا در این مذاکرات هم گفت: هدف ما تغییری نکرده است. ما کاملا بر توقف پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران، دستیابی به شفافیت بیشتر در مورد برنامه هسته‌ای آن‌ها و همچنین مذاکره برای دستیابی به راهکاری جامع و بلندمدت برای این موضوع، متمرکز هستیم.

وی در مورد درخواست «جان کری» وزیر خارجه آمریکا از کنگره برای توقف بررسی طرح افزایش تحریم‌های ایران، گفت دولت معتقد است که «تحریم‌ها باید با راهبرد مذاکرات ما هماهنگ باشد». هارف افزود واشنگتن متعهد است که «صدای محتاطانه دلگرم‌کننده‌ای را که از جانب دولت جدید ایران شنیده می‌شود»، بیازماید. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تأکید کرد که دولت به رایزنی با کنگره برای متوقف کردن طرح تصویب تحریم‌های جدید ادامه می‌دهد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.