سرویس: تولیدی » خبر پوششی 13:25 - دوشنبه 08 دی 1393

دادستان کل کشور:

ظلم سران فتنه قابل گذشت نیست/ بصیرت، قطب نمای زندگی انسان است

دادستان کل کشور گفت: ظلمی که سران فتنه به نظام و خط امام و انقلاب کردند نباید نادیده گرفته شود.

به گزارش اصفهان شرق: حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی که با توجه به پیشتازی بصیرت مردم ولایتمدار اصفهان در 8 دی ماه سال 88 رقم خورده بود در خیمه گلستان شهدا اظهار کرد: آنچه در آیات نورانی قرآن کریم و روایات بررسی می کنیم تاکید بر شناخت و بصیرت است.

دادستان کشور اذعان کرد: کسانی که در برابر ائمه اطهار و امام حسین(ع) ایستادند مدعی ایمان و فاقد بصیرت بودند و جهلشان قدرت درک را از آنها گرفته بود ولی صفت عاشوراییان و افرادی که در صف یاران امام حسین(ع) ایستادند بصیرتی بود که بر شمشیرشان حکم رانی می کرد.

وی بصیرت را عاملی در شناخت حق از باطل عنوان و تصریح کرد: دشمن قصد برپایی فتنه به صورت باطل در لباس حق را داشت ولی اهل بصیرت با چشم دل توان تشخیص حق از باطل را دارند تا به طرف فتنه نروند.

رئیسی ادامه داد: شیطان برای کسانی که بی بصیرت هستند مسلط شد و اگر فردی اهل تعقل شد، دشمن را می شناسد و زیر بار یزیدیان نخواهد رفت ولی هرکس که راه را باطل رود سرانجامش دوزخ است.

وی بیداری و بصیرت را فلسفه قیام امام حسین(ع) عنوان و گفت: نظام سلطه در کشوری پیشترفت می کند که مردم دچار جهل باشند ولی اگر انسان ها با بصیرت حرکت کنند و قطب نمای زندگیشان بصیرت باشد مسیر حق را ترک نخواهند کرد و از حق فاصله نمی گیرند.

دادستان کل کشور با اشاره به دشمنی دیرینه ی دشمنان غربی با انقلاب اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: دشمنان از ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی در برابر نظام صف کشیدند و همه نیرو و توان شیطانی خود را برای نابودی انقلاب اسلامی که به دنبال بصیرت آفرینی، حق گرایی، ایجاد جامعه مستقل، مسلمان و آزاد و رسیدن به آرمان شهر پیامبر که همان مدینه النبی بود را به کار گرفتند تا سنگ بنای جامعه اسلامی ایران یعنی توحید را نشانه بگیرند.

وی ادامه داد: انقلاب سال ۵۷ ایران برای ایجاد جامعه‌ای بر اساس عدل، قسط و مکارم اخلاقی که پایه ارتباطات اجتماعی فرد با خود، خدا، جامعه، هستی و طبیعت بود، با محوریت توحید، معنویت، اخلاق، عقلانیت و عدالت انجام شد.

رئیسی با توجه به انتخابات سال 88 اذعان کرد: کسانی که در انتخابات سال ۸۸ رأی نیاوردند، ظرفیت رأی آوردن را نداشتند. اگر انسان در برابر مقابله با فراز و نشیب‌ها عرصه بندگی را ترک کند، نشان دهنده عدم ظرفیت اوست. همانگونه که دو تن از کاندیدای ریاست جمهوری سال ۸۸ بعد از انتخابات قاعده بازی و رقابت را برهم زدند.

وی در پاسخ به دلسوزی برخی نسبت به سران فتنه افزود: حصر این افراد نباید موجب شود تا اصل ظلم آنها به انقلاب، نظام، مردم و خط امام را نادیده بگیرند چرا که ظلم این افراد غیرقابل گذشت است.

دادستان کل کشور اقتدار مردم را پایان دهند به حوادث ناگوار سال 88 خواند و تصریح کرد: آنچه به فتنه پایان داد بصیرت آفرینی مقام معظم رهبری و بصیرت به یاد ماندنی مردم بود که همه برای دفاع از ارزش ها و انقلاب و نهضت بیرون آمده بودند.

وی زمان شناسی، راه شناسی، دشمن شناسی و داشتن بصیرت را باعث ایستادگی در برابر فتنه ها و دشمنی های دشمنان عنوان کرد.

رئیسی حماسه 9 دی را ماندگار خواند و تاکید کرد که این روز باید برای همیشه به ثبت برسد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.