سرویس: تولیدی » خبر پوششی 02:35 - دوشنبه 08 دی 1393

در دومین جلسه شورای آموزش و پرورش بن رود مطرح شد:

رواج ماهواره آسیب های متعددی را برای دانش آموزان به بار می آورد

رئیس اداره آموزش و پرورش بن رود گفت: فقر، اعتیاد، بیکاری و ماهواره در برخی از خانواده ها باعث بروز مشکلات و آسیب ها در جامعه و به تبع آن دانش آموزان شده است.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از ورزنه: دومین جلسه شورای آموزش وپرورش با حضور مسئولین بخش بن رود در اداره آموزش و پرورش برگزار گردید.
محمد حیدری مهرآبادی از شورای آموزش و پرورش به عنوان بالاترین مرجع تصمیم گیری برای پیشبرد اهداف آموزشی و پرورشی در هر اداره یاد کرد.
رئیس اداره آموزش و پرورش بن رود گزارش اجمالی از فعالیت های چندماه اخیر را ارائه و اظهار داشت: به لطف خداوند و همکاری معاونین و کادر اداری و آموزشی آرامش خوبی بر فضای آموزشی و پرورشی این منطقه حاکم شده است ولی با این وجود فقر، اعتیاد، بیکاری و ماهواره در برخی از خانواده ها باعث بروز مشکلات و آسیب ها در جامعه و به تبع آن دانش آموزان شده است که هرچه زود تر باید برای رفع آن تصمیم گیری شود.
وی خاطرنشان کرد: هماهنگی بین دونهاد خانواده و مدرسه و انطباق این دو نهاد به نیازهای جامعه می تواند تعلیم و تربیت را از پشتوانه ای مستحکم، یکپارچه و همگون برخوردار کند.

IMG_1434
حیدری همکاری خانه و مدرسه را مهم و با تاکید این مطلب گفت: اگر هماهنگی لازم بین این دو نهاد وجود نداشته باشد اهداف تربیتی نه تنها یکدیگر را تکمیل و تقویت نمی کننند بلکه ممکن است در تقارض و تقابل یک دیگر شدیدتر گردد.

حجت الاسلام صادق زاده، پیشگیری را عامل اساسی و مقدم بر درمان و مهمترین اصل پیشگیری را فعالیت های پرورشی، اعتقادی و مذهبی و کشاندن آن به درون خانواده ها دانست و در همین خصوص خواستار فعالیت های همه جانبه و هماهنگ آموزش و پرورش، مدارس، شهرداری ، تکیه ها و تریبون نماز جمعه شدند.
امام جمعه ورزنه ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته در خصوص تقویت بعد دینی دانش آموزان گفت: خانواده اصلی ترین و اساسی ترین عامل تربیت دینی فرزندان تلقی و نقش آنها دین دار نمودن کودکان امری واضع و بدیهی محسوب می شود.

IMG_1439
صادقی بر لزوم همکاری و همکاری سایر ارگانها با آموزش و پرورش جهت حل بنیادین مشکلات و تنگناها ی موجود در این نهاد شد.
بخشدار فرهنگ سازی پیاده روی بانوان با برگزاری همایش پیاده روی در راستای سلامت جسم و برگزاری کلاس های آموزش خانواده و ایجاد کلینیک مشاوره را جهت کمک به سلامت روان لازم و ضروری عنوان کردند.
در پایان جلسه مقرر گردید پیگیری های لازم توسط کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی اداره آموزش و پرورش جهت برگزاری نمایشگاه مواد مخدر ، جلسات آموزش خانواده و شیوه های فرزندپروری برای والدین، اسقرار کلینیک مشاوره در منطقه و همچنین برگزاری کلاسهای آموزشی جهت مدیران مدارس و سایر همکاران شاغل انجام گیرد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.