سرویس: غیر تولیدی » نقلی 20:00 - دوشنبه 08 دی 1393

مدیر مؤسسه نشر و تنظیم آثار امام خمینی (ره):

افکار و اندیشه امام خمینی (ره) باید به باور عمومی تبدیل شود

مدیر مؤسسه نشر و تنظیم آثار امام خمینی (ره) گفت: افکار و اندیشه امام خمینی (ره) باید به باور عمومی تبدیل شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام عباس کمساری در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به اینکه مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در سال 1367 به دنبال درخواست فرزند امام خمینی (ره) تأسیس شده است، اظهار کرد: امام خمینی (ره) در آن زمان فرمان راه‌اندازی این مؤسسه را صادر کردند و دلیل راه‌اندازی این مؤسسه نیز این بوده که آثار امام (ره) محفوظ باشد.

وی با بیان اینکه در سال 1373 نیز مؤسسه نشر و تنظیم آثار امام خمینی (ره) نیز به دستور فرزند امام (ره) و دلباختگان امام (ره) در اصفهان تأسیس شد، اضافه کرد: مؤسسه نشر و تنظیم آثار امام خمینی (ره) سه شعبه در کشور دارد.

مدیر مؤسسه نشر و تنظیم آثار امام خمینی (ره) با تاکید بر اینکه مؤسسه قم در راستای عملیاتی شدن کار‌های پژوهشی فعالیت می‌کند، تصریح کرد: مؤسسه نشر و تنظیم آثار امام خمینی (ره) در خمین نیز به واسطه زادگاه امام خمینی (ره) ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه این مؤسسه در اصفهان نیز به واسطه حضور مردم اصفهان در صحنه انقلاب و جایگاه انقلابی این شهر راه‌اندازی شده است، ادامه داد: مؤسسه نشر و تنظیم آثار امام خمینی (ره) یک نهاد مستقل و غیر‌دولتی است.

کمساری با بیان اینکه این مؤسسه در راستای ترویج و نشر آثار و اندیشه‌های امام خمینی (ره) فعالیت می‌کند، تاکید کرد: وظایف این مؤسسه حول دو محور است که حفظ و تنظیم آثار امام خمینی (ره) به عنوان نخستین محور وظایف این مؤسسه است.

وی با تأکید بر اینکه در راستای این محور تمام آثار فکری و نوشتاری امام خمینی (ره) جمع‌آوری شده و به تمام زبان‌های دنیا ترجمه شده است، افزود: تا پایان سال جاری دانشنامه حضرت امام خمینی (ره) به بازار می‌آید که این دانشنامه جامع و کامل است.

مدیر مؤسسه نشر و تنظیم آثار امام خمینی (ره) گفت: آثار تخصصی امام خمینی (ره) نیز به صورت تخصصی حفاظت می‌شود و با راه‌اندازی موزه امام خمینی (ره) در آینده‌ای نزدیک، این آثار در این موزه ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ترویج اندیشه‌ها و افکار امام خمینی (ره) به عنوان محور دوم وظایف این مؤسسه است، اظهار کرد: فعالیت در راستای این محور یک عزم عمومی را می‌طلبد که برای ترویج افکار و اندیشه‌های امام (ره) باید دست به دست یکدیگر بدهیم.

کمساری با بیان اینکه ما باید نسل جوان را با افکار و اندیشه‌های امام خمینی (ره) آشنا کنیم، ادامه داد: ما در آشنایی نسل جوان با اندیشه‌های امام خمینی (ره) منفعلانه عمل کرده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه ما از افکار و اندیشه‌های امام خمینی (ره) فاصله گرفته‌ایم، تصریح کرد: استفاده از زبان فرهنگ و هنر به عنوان بهترین روش برای انتقال و اندیشه‌های امام خمینی (ره) است.

مدیر مؤسسه نشر و تنظیم آثار امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه ارائه آزادی، استقلال، ترویج عدالت و موارد دیگر با زبان فرهنگ و هنر امکان‌پذیر است، اضافه کرد: سبک زندگی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است و سبک زندگی امام خمینی (ره) باید در قالب زبان هنر بیان شود.

وی با بیان اینکه اخلاق و مفاهیم اخلاقی امام خمینی (ره) نیز باید در قالب زبان فرهنگ و هنر بیان شود، تاکید کرد: افکار و اندیشه امام خمینی (ره) باید به باور عمومی تبدیل شود که استفاده از زبان هنر و فرهنگ در این زمینه مؤثر است.

کمساری با تأکید بر اینکه ما در این مؤسسه اقدام به تشکیل چهار شورای سیاست‌گذاری ادبیات و شعر، هنر‌های تجسمی، فضای مجازی و وب و شورای سیاست‌گذاری تئاتر و سینما کرده‌ایم، افزود: ما متولی فرهنگ و هنر در استان نیستیم بلکه مبنای کار ما این است که از ابزار فرهنگ و هنر در راستای ترویج افکار و اندیشه‌های امام خمینی (ره) استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما با همت هنرمندان استان و کشور توانستیم آثار خوبی را در حوزه هنر‌های تجسمی خلق کنیم، گفت: این مؤسسه تاکنون 16 جشنواره شعر و هفت جشنواره هنر‌های تجسمی را برگزار کرده است.

مدیر مؤسسه نشر و تنظیم آثار امام خمینی (ره) با بیان اینکه در حوزه سینما کلاس‌های نقد فیلم و فیلم‌نامه‌نویسی برگزار می‌شود، اظهار کرد: اجرای تئاتر را با همت واحد تئاتر و سینما به صورت هر هفته یا هر ماه برگزار می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه مراسم بیستمین سالگرد مرحوم حجت‌الاسلام احمد خمینی را به مناسبت آشنایی افراد با سیره این مرحوم برگزار می‌کنیم، ادامه داد: برنامه‌های معرفت‌افزایی با عنوان کوه معرفت برگزار می‌شود.

کمساری با اشاره به اینکه دو برنامه تا پایان سال جاری توسط این مؤسسه در اصفهان برگزار می‌شود، تصریح کرد: برگزاری جشنواره ادبیات و شعر با موضوع امام خمینی (ره) و مفاهیم انقلابی در روز 21 بهمن ماه سال جاری یکی از این برنامه‌ها است و این برنامه به صورت سراسری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه رونمایی از نخستین کتاب جشنواره‌های برگزار شده نیز در 21 بهمن ماه سال جاری صورت می‌گیرد، اضافه کرد: ما به دنبال ترویج سیره امام خمینی (ره) در سطح جامعه هستیم.

انتهای پیام

منبع:فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.