سرویس: غیر تولیدی » نقلی 19:00 - دوشنبه 08 دی 1393

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان خبر داد

اسکن 8 میلیون سند هویتی در ثبت احوال استان اصفهان

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان گفت: 8 میلیون سند هویتی از شهروندان در ثبت احوال استان اصفهان ثبت شده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ تورج حاجی‌رحیمیان در دیدار با معاون عمرانی استاندار اصفهان با اشاره به اینکه کار ثبت احوال صرفا صدور اسناد هویتی نیست و یک سری از پروژه‌های مهم دیگری را طی چند سال گذشته در زمینه حفظ هویت فرهنگی انجام داده است، اظهار کرد: ثبت احوال استان اصفهان در زمینه بحث فرهنگی فعال و در همین راستا گنجینه فاخر اسناد سه جلدی را از شهدا، علما و هنرمندان تهیه کرده است.

وی با توجه به اینکه از سوم تا دهم دی‌ماه به عنوان هفته ثبت احوال نام‌گذاری شده است، افزود: به مناسبت هفته ثبت احوال به دانشجویان و دانش‌آموزان در این هفته خدمات ویژه‌ای ارائه می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان با بیان اینکه مهندسی نام و نام‌گذاری در اصفهان اجرا شده است، تصریح کرد: با این اقدام می‌خواهیم مردم را به سمت نام‌گذاری نام اصیل ایرانی و اسلامی سوق دهیم.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص اتقان اسناد هویتی به عنوان یکی از وظایف اصلی کشور گفت: در استان اصفهان 8 میلیون سند اسکن شده است که در ارائه خدمات به متقاضیان بسیار موثر بوده است.

حاجی‌رحیمیان اضافه کرد: پیش از این، هر فردی باید برای ارائه خدمات به محل صدور اسناد هویتی مراجعه می‌کرد اما اکنون هر فردی از هر نقطه کشور برای دریافت خدمات از ثبت احوال می‌تواند در هر استانی مراجعه کند.

وی به شعار این هفته ثبت احوال با موضوع بحث «فضای مدیریت در صفحه مجازی» اشاره کرد و گفت: با توجه به پر کار بودن فضای مجازی باید باید کارت ملی را در فضای مجازی تعریف کنیم.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان اضافه کرد: کارت هوشمند ملی به سمتی پیش می‌رود که سند هویتی افراد از طریق صفحه مجازی شناسایی شود که مهمترین زیر ساخت‌های آن شناسایی افراد از طریق اثر انگشت و نیز عکس بیومتریک است.

وی ضمن درخواست همیاری مسئولان جهت ایجاد زیر ساخت‌ها برای صدور کارت هوشمند گفت: کارت هوشمند ملی باید بتواند با هم‌افزایی بیشتر مسئولان از طریق شورای راهبردی استان جایگزین این کارت‌های متعدد که از سایر ارگان‌‌ها صادر می‌شود، بشود.

حاجی‌رحیمیان خواستار اعتبارات مالی جهت تکمیل ساختمان ثبت احوال جهت ارائه خدمات بهتر به شهروندان شد.

در ادامه این جلسه محمدعلی طرفه معاون امورعمرانی استانداراصفهان با اشاره به نقش اثرگذار ثبت احوال بر زندگی مردم در ثبت وقایع حیاتی افزود: بحث مدیریت اسناد هویتی در فضای مجازی، صدور اسناد هویتی، نظام جامع شناسایی وارائه خدمات در حفظ هویت فرهنگی و مهاجرت از اقدامات قابل توجه ثبت احوال است.

وی افزود: ثبت احوال به دلیل دسترسی که به اسناد هویتی و مجموعه اطلاعات افراد دارد، لازم است که با سایرمجموعه‌های اداری در ارتباط باشد که در این زمینه باید به عنوان مرکز هویت بسیاری از اطلاعات مردمی را با ایجاد یک شبکه آسان فراهم کند.

معاون امور عمرانی استاندار اصفهان همچنین پیگیر جذب اعتبارات لازم جهت ساخت مجموعه جدید ثبت احوال اصفهان در فصل بودجه‌ریزی استان شد.

انتهای پیام

منبع:فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.