سرویس: غیر تولیدی » نقلی 16:30 - دوشنبه 08 دی 1393

کلباسی:

رسانه‌ها نیت واقفان را ساماندهی کنند

مدیرکل صداوسیمای مرکز استان گفت: رسانه‌ها در جهت دهی به افکار عمومی نقش بسزایی دارند و در این راستا باید نسبت به ساماندهی نیت واقفان نسبت به نیازهای روز جامعه برنامه‌ریزی خوبی را داشته باشند.

به گزارش اصفهان شرق؛ علی کلباسی در همایش تجلیل از رسانه‌ها و یاوران وقف که در حرم زینبیه اصفهان برگزار شد با اشاره به اینکه در حال حاضر مردم استان اصفهان امکان دریافت بیش از ۱۸ هزار شبکه ماهواره‌ای را دارند، اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که اتاق فکر تمام این رسانه‌ها یکی است و به اشکال مختلف یک خوراک فرهنگی را به خورد مردم می‌دهند.

وی با اشاره به نقش استراتژیک رسانه‌ها در جوامع اشاره کرد و بیان داشت: رسانه‌ها مهم ترین منبع آگاهی بخشی به مردم هستند و از این رو برای برنامه‌ریزی و فرهنگسازی در هر موضوعی باید از این ظرفیت بهترین بهره‌برداری را داشت.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان اصفهان با بیان اینکه موضوع وقف یکی از نیازهای مهم جامعه است و در این راستا رسانه‌‌ها باید تمام تلاش خود را در راستای توسعه این فرهنگ داشته باشند، ادامه داد: وقف امر مقدسی است و ازاین رو باید به گونه‌ای در این زمینه برنامه‌ریزی و اطلاع رسانی کرد که بتوان از ظرفیت وقف برای حل مشکلات جامعه بهره برد.

وی توسعه فرهنگ وقف در بین بانوان را نیز ضروری دانست و افزود: در گذشته بانوان واقف زیادی بوده‌اند که وقف ‌های بزرگی را در استان اصفهان انجام داده‌اند و از این رو ضروری است که فرهنگسازی در این حوزه نیز مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع:مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.