سرویس: غیر تولیدی » نقلی 16:00 - دوشنبه 08 دی 1393

بزرگزاد هشدار داد:

ضرورت اجتناب از قرار دادن شمعهای تزئینی روی میزهای آرایش

مدیر عامل آتش نشانی اصفهان در زمینه قرار دادن شمع‌های تزئینی بر میزهای آرایش و در کنار اسپری و ادکلون هشدار داد.

به گزارش اصفهان شرق؛ بهزاد بزرگزاد در ارتباط با هشدار در زمینه قرار دادن شمع به عنوان تزئین میز آرایش در کنار دیگر مواد آرایشی اظهار داشت: با این که این موضوع مسئله ساده ای به نظر می رسد اما دارای مخاطرات زیادی است و بارها شاهد حوادثی در این ارتباط بوده ایم.

وی با بیان اینکه این کار چندین خطر جدی در پی دارد، افزود: نکته اول اینکه اگر در زیر شمع تزئینی ظرفی قرار نداشته باشد ممکن است با بی توجهی افراد درون خانه کم کم آب شده و به میز چوبی برسد و سبب احتراق شود که از این موارد زیاد داشته ایم.

مدیر عامل آتش نشانی اصفهان با اشاره به اینکه قرارگرفتن هر نوع شمع در کنار اسپری، ادکلن، تافت و مواد دیگر بسیار خطرناک است، تصریح کرد: به طور معمول اسپری های آرایشی دارای مقادیری الکل هستند که ماده ای سریع الاشتعال است و می تواند منجر به خطر آتش سوزی شود.

وی با اشاره به اینکه قرار گرفتن شمع در مجاورت اسپری ها با منجر به صدای صوتی شدیدی شبیه انفجار می شود، اضافه کرد: شمع به دلیل داشتن شعله روباز محیط اطراف خود را تحت تاثیر قرار می دهد و قرارگرفتن الکل و حرارت در کنار هم می تواند به ناگاه فضای اطراف را مشتعل سازد و به فردی که بر روی صندلی میزآرایش یا  اطراف آن قرار دارد نیز آسیب هایی وارد سازد.

بزرگزاد تاکید کرد: گاهی نیز فرد آرایشگر برای برداشتن سشوار، شانه و قیچی موجب سرنگون شدن شمع بر روی پیشبند و محافظ پلاستیکی افراد زیر دست آرایشگر و سرایت آتش به دیگر نقاط می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شعله ور شدن بخش زیرین سيلندر گاز مايع یا پیک نیکی ها امری متداول است، تاکید کرد: افراد در این موارد نباید هول شوند و کافی است تنها از رسیدن هوا به شعله جلوگیری کنند.

مدیر عامل آتش نشانی اصفهان تصریح کرد: بر این اساس سریع ترین راه نرسیدن هوا به شعله این است که با قرار دادن پتوی خیس شعله را خاموش و جریان گاز را قطع کنیم.

انتهای پیام

منبع:مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.