سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:00 - دوشنبه 08 دی 1393

فروغی:

موبایل کنترلی توسط محققان دانشگاه آزاد اصفهان طراحی شد

رئيس دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان گفت: محققان دانشکده مهندسی برق دانشگاه آزاد اصفهان اقدام به طراحی موبایل کنترلی کردند.

به گزارش اصفهان شرق؛ احمد فروغی ابری در مراسم افتتاح سومین کنفرانس ملی ایده های نو در مهندسی برق اظهار داشت: اين موبايل با اتصال هوشمند به تمام وسايل منزل قادر به باز كردن در، روشن كردن تلويزيون و حتي ارتباط با وسايل آشپزخانه بوده كه به نوع خود فعاليتي مهم به شمار مي‌رود.

وي بيان داشت: محققان به ويژه مهندسان برق و الكترونيك در صدد هستند تا با بهره‌گيري از تكنولوژي‌هاي نوين در اين حرفه براي حفظ بهتر و بيشتر محيط زيست و بهبود وضعيت هوا تلاش كنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان با اعلام اینکه توليدعلم و فناوري در بخش برق موجب رشد اقتصادي كشور مي‌شود، ادامه داد: توليد علم و دانش در حوزه مهندسي برق موجب عدم وابستگي به كشورهاي بيگانه و رشد اقتصادي كشور مي‌شود.

وی با اشاره به تحولات بسيار سريع جهان در بخش علم و فناوري، افزود: اين تحولات آنقدر سريع است كه دنبال كردن و همگام شدن با آنان نيازمند علم به روز و تلاش فراوان دارد.

فروغی ابری با بيان اينكه در حوزه برق نيز تحولات فراواني در كشور و جهان در حال وقوع است، اظهارداشت: ايجاد و برگزاري چنين همايش‌هايي زمينه را براي ايجاد ايده‌هاي نو در مهندسي برق و تبادل نظر مهندسان براي حل كردن موضوعات مهم و ارزشمند و زمينه سازي براي ايجاد علم جديد بسيار مهم است.

وی اعلام داشت: اين دست همايش‌ها جولانگاهي براي دانشجويان تحصيلات تكميلي است تا به اين وسيله مقالات ارائه شده خود را با ديگران به اشتراك گذاشته و از آن براي توليد علم و دانش استفاده كنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان با ابراز اميدواري از كاربردي بودن مقالات ارائه شده در اين همايش براي پيشرفت كشور، گفت: تكنولوژي برق يكي از مهمترين مسائل داخلي كشور است، بنابراين نوآوري و تحول در آن بسيار ارزشمند بوده و به رشد اقتصادي كشور كمك مي‌كند.

انتهای پیام

منبع:مهر

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.