سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:00 - دوشنبه 08 دی 1393

واقفان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی به دولت کمک کنند

مدیرکل بانوان استانداری اصفهان گفت: زنان روستایی یا به طور کلی زنان اغلب زمانی که معتاد می‌شوند در خانواده پدری یا خانواده شوهر جایگاهی ندارند و متأسفانه به رذیله‌های اخلاقی مبتلا می‌شوند، بنابراین لازم است برای نجات این زنان مهارت‌های زندگی را در آن‌ها احیا کنیم.

به گزارش اصفهان شرق؛ منطقه اصفهان، سهیلا اثنی‌عشران در همایش “وقف، احسان ماندگار وقف و رسانه” اظهارکرد: دولت به تنهایی نمی‌تواند با آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد مبارزه کند به همین خاطر از افرادی که خیر و واقف هستند، می‌خواهیم در این زمینه کمک کنند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از روستاهایی متوجه شدم اغلب زنان روستایی از فقر اقتصادی رنج می‌برند، افزود: باید آموزش‌ زنان روستایی برای جلوگیری از مبتلا نشدن به اعتیاد و سایر آسیب‌های اجتماعی افزایش یا‌بد، چرا که اغلب زنان روستایی به دلیل فقر اقتصادی قربانی اعتیاد می‌شوند.

مدیرکل بانوان استانداری اصفهان گفت: زنان روستایی یا به طور کلی زنان اغلب زمانی که معتاد می‌شوند در خانواده پدری یا خانواده شوهر جایگاهی ندارند و متأسفانه این زنان به رذیله‌های اخلاقی مبتلا می‌شوند، بنابراین لازم است که به این زنان رسیدگی و مهارت‌های زندگی را در آن‌ها احیا کنیم تا آن‌ها را نجات دهیم.

زنان 10 درصد جمعیت معتادان

اثنی عشران با اشاره به اینکه کمک در این زمینه بسیار مؤثر خواهد بود، تصریح کرد: متأسفانه حدود 10 درصد از جمعیت معتادان، زنان هستند که اغلب به علت مشکلات موجود در جامعه مورد غفلت واقع می‌شوند.

وی ادامه داد: وقف‌هایی که در این زمینه صورت می‌گیرد، برای زنان کارتون خواب، دختران فراری، زنان معتاد که قربانیان اصلی جامعه هستند، مفید واقع می‌شود، چرا که سرپناهی برای آن‌ها فراهم می‌کنیم تا به محیط گرم خانواده خود برگردند.

مدیرکل بانوان استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: از تمام کسانی که وقف انجام می‌دهند می‌خواهیم بیشتر در این زمینه کمک کنند.

وقف امور قرآنی مغفول مانده است

هم‌چنین، مدیرکل امور خیریه و اوقاف استان اصفهان با بیان اینکه قدم‌هایی که برای وقف برداشته‌ می‌شود، هرکدام احیای یک اثر ماندگار و احسان است، اظهار کرد: دو هزار نفر در حفظ قرآن در زندان‌ها شرکت کرده‌اند و این یک بحث ماندگار است.

حجت‌الاسلام رضا صادقی با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه در زندان‌ها وقف‌های بسیاری انجام می‌دهد، افزود: در طی این 9 ماه از سال جاری توانستیم 800 سند موقوفه را ثبت کنیم.

وی با بیان اینکه برای ثبت موقوفات اولویت ویژه ما سند شش دانگ است که کار بسیار سختی است اما توانستیم در این زمینه با موفقیت کار خود را انجام دهیم، ادامه داد: استان اصفهان در کشور در زمینه اخذ سند موقوفات در جایگاه نخست قرار گرفته است.

مدیرکل امور خیریه و اوقاف استان اصفهان با اشاره به ایجاد تفاهم نامه بین سازمان اوقاف با جنگل مراتع کشور، تصریح کرد: میان این دو ارگان در 12 هزار مرتع اختلاف نظر وجود داشت که خوشبختانه این 12 هزار هکتار به اوقاف بازگشت.

صادقی با اشاره به اینکه امور فرهنگی زندان نیاز به وقف بسیاری است، خاطرنشان کرد: خانواده‌هایی که یکی از اعضای خانواده در زندان به سر می‌برد، نیازمند به وقف هستند، بنابراین اگر بتوانیم در این زمینه قدم برداریم بسیار مفید واقع خواهد شد.

وی یکی از امور فرهنگی در زندان را وقف امور قرآنی دانست و افزود: متأسفانه وقف امور قرآنی مغفول مانده است.

مدیرکل امور خیریه و اوقاف استان اصفهان اضافه کرد: وقف خودش زیباست و نیاتی که در این زمینه انجام می‌شود، زیباتر از خود وقف است چرا که استکبار جهانی تو را به نقض حقوق بشر متهم می‌کنند اما این در حالی است که ما واقفینی در استان داریم که اموال خود را وقف تهیه آذوقه و تغذیه حیوانات و پرندگان در زمستان می‌کنند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.