سرویس: غیر تولیدی » نقلی 11:00 - دوشنبه 08 دی 1393

استاندار اصفهان:

نرخ تورم در استان اصفهان بیشتر از میانگین کشوری است

استاندار اصفهان گفت: هم اکنون تورم کلی در سطح کشور بنابر اعلام بانک مرکزی ۱۷.۸ درصد بوده که این تورم متاسفانه در استان به ۱۸.۶ درصد می‌رسد بنابراین رفع این معضل یک بحث کارشناسی مفصل احتیاج دارد.

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول زرگرپور  در حاشیه جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اصفهان با اشاره به تصویب 85 مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان و آمار مقدماتی سرشماری کشاورزی در اصفهان اظهار داشت: یکی از مهمترین مصوبات این شورا ایجاد باغات و گلخانه‌های بیشتر در استان بوده که این امر سبب بهینه مصرف شدن آب می‌شود.

وی از صدور مجوز به بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در دامداری‌ها خبر داد و گفت: این مجوز به بخش خصوصی داده شد تا در بخش دامداری و گاوداری و غیره سرمایه گذاری کند و مجوز تغییر کاربری و اصلاح طرح‌های تفصیلی روستایی هم از مصوبات این شورا است.

استاندار اصفهان با بیان مشکلات ذبح و کشتار غیر بهداشتی در استان افزود: از دیگر مصوبات مهم این شورا تاسیس کشتارگاهی بهداشتی و به روز در شهرستان خمینی شهر بوده که به زودی کلنگ زده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون تورم کلی در سطح کشور بنابر اعلام بانک مرکزی 17.8 درصد بوده که این تورم متاسفانه در استان به 18.6 درصد می‌رسد بنابراین رفع این معضل یک بحث کارشناسی مفصل احتیاج دارد.

زرگرپور با بیان اینکه صنعتی بودن اصفهان یکی از دلایل این تورم است، افزود: وقتی کشور دچار رکود و تورم می‌شود، واحدهای صنعتی اصفهان به رکود دچار می‌شوند و بخشی از ظرفیت‌های آن‌ها غیرقابل استفاده می‌شود و برای همین بخشی از کارمندان آن‌ها بیکار و به بیمه بیکاری معرفی می‌شوند که سبب بالا رفتن نرخ بیکاری نیز می‌شود.

وی از کاهش اختلاف طبقاتی در استان خبر داد و تصریح کرد: از سال 92 به این طرف اختلاف طبقاتی کاهش پیدا کرده که بخش اعظم آن به کنترل طبقات برمی‌گردد و این ضریب از 23.3 به 17.7 کاهش پیدا کرد.

استاندار اصفهان با اشاره به ارائه لایحه جدید وزرات کشور به دولت پیرامون مدیریت واحد شهری اظهار داشت: 3 ماه است که این لایحه برای تصویب به دولت داده شده که البته تحت عنوان مدیریت شهری ارائه شد نه قانون شهرداری.

وی پیرامون مفاد این لایحه گفت: محورهای اساسی در این لایحه از جمله مدیریت واحد شهری، پلیس شهرداری و خزانه شهری لحاظ شده که اگر تصویب شود تحولی اساسی در مدیریت شهری ایجاد می‌شود و ناهماهنگی‌ها برطرف خواهد شد.

وی با بیان فساد اداری در شهرداری‌ها خاطر نشان کرد: دولت در ارتباط با فساد اداری عزم خود را جزم کرده و یکی از جاهایی که بعضا فساد رخ می‌دهد، شهرداری‌ها و ساخت و سازهای غیر مجاز است بنابراین سیستم‌های نظارتی جدی را در این راستا به کار می‌بندیم و از شهردارها خواسته شده حساسیت بیشتری در این موارد داشته باشند.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.