سرویس: غیر تولیدی » نقلی 08:00 - دوشنبه 08 دی 1393

مدیر‌عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان:

میزان پسماند خشک در اصفهان ۲۵ درصد افزایش می‌یابد

مدیر‌عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: در اواخر بهمن‌ماه تا ابتدای سال آینده به دلیل افزایش خرید شهروندان، پسماند خشک ۲۵ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش اصفهان شرق؛ تیمور باجول با اعلام این خبر اظهار داشت: روزانه یک هزار تن پسماند در شهر اصفهان تولید می‌شود، که سرانه هر شهروند به طور متوسط 650 گرم در روز است.

وی با بیان اینکه در اواخر بهمن‌ماه تا ابتدای سال آینده پسماند خشک 25 درصد افزایش می‌یابد، افزود: به دلیل خرید شب عید از اواخر بهمن‌ماه میزان مواد پلیمری و مقوا به عنوان مواد بازیافتی در پسماند شهر افزایش یافته، به طوری که در این ایام میزان پسماند عادی به یک هزار و 250 تن در روز می‌رسد.

مدیر‌عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با تأکید بر تفکیک مواد بازیافتی در مبدأ به ویژه در منازل بیان کرد: شهروندان می‌توانند با مراجعه به 25غرفه ‌ثابت بازیافت در قالب ساختمانی و 50 کانکس در سطح مناطق 15 ‌گانه اصفهان و تحویل اقلام بازیافتی خود به این غرفه‌ها هدایایی از جمله کود ورمی کمپوست را دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه غرفه‌های بازیافت مستقر در محله‌ها آماده دریافت پسماند‌های شهروندان هستند، تصریح کرد: شهروندان از وارد کردن زباله‌های بازیافتی به پسماند‌ تر خودداری کنند.

باجول از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را افزایش جمع‌آوری اقلام بازیافتی برای ایجاد ارزش افزوده و همچنین کاهش هزینه‌های حمل و نقل و دفع پسماندها برشمرد و گفت: لازم است شهروندان در تفکیک پسماند از مبدأ همکاری و مدیریت کرده تا شاهد کاهش هزینه‌ها باشیم، چرا‌که روزانه هزینه‌های بسیاری به منظور جمع‌آوری‌، حمل و نقل‌، دفع و دفن پسماندها صورت می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه استفاده مجدد از پسماند خشک از برنامه‌های اولویت‌دار این سازمان است، خاطرنشان کرد: این مهم نه تنها منافع اقتصادی مهمی را در پی دارد، بلکه با سلامت انسان‌ها در ارتباط بوده و محیط زیست را از خطر آلودگی نجات می‌دهد‌.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.