سرویس: غیر تولیدی » نقلی 19:00 - یکشنبه 07 دی 1393

استاندار اصفهان: عزم دولت برای مقابله با زمین خواری جدی است

استاندار اصفهان گفت: عزم دولت برای مقابله با زمین خواری، تغییرکاربری و ساخت و سازهای غیرمجاز، جدی می باشد و در این راستا، کمیته ای در استان اصفهان تشکیل شده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ در گردهمایی شهرداران استان اصفهان با اشاره به برگزاری جلسات منظم این کمیته، اظهار کرد: به تمام دستگاههایی که وظیفه واگذاری زمین دارند؛ اعلام کرده ایم که تمام واگذاریهای 30 سال قبل را احصا نمایند و به کمیته یاد شده ارائه دهند.

وی تاکید کرد: کمیته مبارزه با زمین خواری در استان اصفهان، در صورت مشاهده موارد غیر قانونی، با این موارد برخورد می کند.

استاندار اصفهان به برخی ساخت و سازهای غیر مجاز در شهرهای استان اشاره کرد و خطاب به شهرداران گفت: با شهردارانی که بخواهند از طریق ساخت و سازهای غیر مجاز و با چشم پوشی نسبت به این اقدامات، کسب درآمد کنند، برخورد خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه بعضی از شهرها فاقد طرح تفصیلی هستند، اظهارکرد: باید برای تدوین طرح تفصیلی برای این شهرها تلاش کرد.

وی با بیان اینکه عده ای در شهرهای بزرگ تحت عنوان وکیل مالک، قانون دان و دلال فعالیت دارند و در برخی موارد رشوه خواری را ترویج می دهند، افزود: شهرداران باید با جدیت با این افراد برخورد کنند.

به گزارش اداره روابط عمومی استانداری اصفهان، زرگرپور ادامه داد: مردم از شهرداران انتظار دارند پاک و سالم کار کنند و به تکالیف و وظایف قانونی خود به نحو شایسته عمل نمایند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: مشکل عدم درآمد پایدار برای شهرداری ها و مشکلات طرح تفصیلی و توسعه شهر، مسائلی است که هنوز حل نشده است.

وی افزود: پس از گذشت 15 سال از عمر شوراهای اسلامی شهرها، مدیریت واحد شهری هنوز ایجاد نشده و انتظار ما برای روند رو به تکامل این مسئله برآورده نشده است.

زرگرپور با بیان اینکه اختلاف نظر با شهرداریها، جایگاه شوراها را تضعیف خواهد کرد، افزود: رسالت بالاتر شوراها تثبیت و ارتقای این نهاد مردمی و اثبات کارایی و توانمندی آن در تحقق مدیریت شهری است.

وی یادآور شد اصل و محور فعالیت شوراها بروز قدرت، کارایی و توانایی شوراها و شهرداریها است که در صورت تحقق این مهم نگاه دولت و مردم تغییر خواهد کرد.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در شهریور امسال وزیر کشور لایحه قانونی مدیریت شهری را به دولت تدبیر و امید ارائه نمود، افزود: این لایحه دارای 270ماده قانونی است که تحقق مدیریت واحد شهری برای اولین بار در کشور، پرداختن به مسائل فرهنگی توسط شهرداریها، ایجاد پلیس شهری، انضباط مالی در خزانه و ایجاد دیوان محاسبات شهری از جمله محورهای آن است.

وی با اشاره به اینکه در صورت تصویب از طریق دولت و مجلس، از طریق دولت و مجلس ،جای خود را به قانون شهرداریها خواهد داد، تصریح کرد: معتقدم صلاح و مصلحت شهرها در این لایحه دیده شده است.

زرگرپور خاطر نشان کرد: شوراها و شهرداری ها که مجموع مدیریت شهری هستند باید قدرت مدیریت امور شهری را نشان دهند و پیگیر اجرایی شدن این قانون باشند.

استاندار اصفهان افزود: اگر موارد لایحه مذکور درست انجام شود، برای اولین بار مدیریت شهری و حکومت محلی در کشور شکل می گیرد و شوراها و شهرداریها جایگاه واقعی خود را به دست خواهند آورد.

وی خواستار پیگیری این موضوع جهت تحقق لایحه قانون مدیریت شهری شد.

وی همچنین تاکید کرد: ورودی شهرها باید عاری از هر گونه نخاله و زباله باشد و برای این منظور لازم است محل جمع آوری نخاله ها و زباله ها در شهرها مشخص باشد.

زرگرپور با اشاره به اینکه شهرداران تکالیف قانونی و مشخص دارند و باید در چهارچوب قانون با همفکری و همدلی فعالیت کنند، افزود: در این راستا شهرداران ،مواردی که اعضای شورای شهر از آن اطلاع قانونی ندارند را به آنها اطلاع دهند و به هیچ وجه زیر بار تقاضاهای احتمالی غیر قانونی نروند.

استاندار اصفهان، مقابله با آلودگی هوا و حفاظت از محیط زیست را از جمله وظایف شهرداران عنوان کرد و افزود: شهرداری ها باید پاسخگوی مردم باشند و وظایفی که بر عهده دارند را پیگیری نمایند.

زرگرپور با اشاره به اینکه استان اصفهان دارای 106 شهر می باشد ، افزود: این شهرها از شهرداران و شورای شهر قابل قبولی برخوردارند.

وی با بیان اینکه مردم استان اصفهان از بلوغ سیاسی و اجتماعی بالایی برخوردارند، افزود: شان و جایگاه مردم اصفهان، انتظارات آنها را بالا برده است و به همین مسوولان استان برای برآورده کردن این انتظارات باید بیش از پیش تلاش کنند.

انتهای پیام 

منبع:ایرنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.