سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:00 - یکشنبه 07 دی 1393

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در عراق عنوان کرد

«سرماخوردگی» علت عمده بیماری زائران در عتبات+توصیه‌ها

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در عراق؛ «سرماخوردگی» را بیشترین علت مراجعات زائران به مراکز پزشکی در عتبات عالیات عنوان کرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ ماشاءالله رضایی، بیشترین آمار مراجعه کنندگان به درمانگاه‌های هلال احمر در کربلای معلی و نجف اشرف را به سبب بیماری سرماخوردگی اعلام کرد  و اظهار داشت: زائران با رعایت کامل بهداشت فردی از عادت غیربهداشتی روبوسی و دست دادن با بیماران به شدت پرهیز و مرتب دست‌هایشان را پیش از غذا و پس از استفاده از سرویس‌های بهداشتی شست‌وشو کنند.

وی با بیان اینکه 80 درصد بیماران برای سرماخوردگی به درمانگاه‌های هلال احمر در عراق مراجعه می‌کنند، عنوان کرد: استحمام روزانه و رعایت بهداشت فردی تأثیر مهمی در پیشگیری از انتقال بیماری میان زائران دارد که به این موارد نیز می‌توان کوتاه کردن و تمیز نگه داشتن ناخن‌ها، شستن روزانه پاها و جوراب با آب و مواد شوینده و تعویض مکرر لباس‌ها را افزود.

رضایی گفت: پس از بیماری سرماخوردگی، بیشترین مراجعات برای دردهای عضلانی و اسکلتی بوده است که در هر دو مورد به زائران توصیه می‌کنیم بیشتر استراحت کنند.

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در عراق یادآور شد: هم اکنون 2 درمانگاه در کربلا و یک درمانگاه در نجف اشرف فعال هستند و به مراجعه کنندگان خدمات ارائه می‌دهند.

رضایی افزود: در کربلای معلی درمانگاه شفا واقع در هتل ضیوف الرحمن به نشانی شارع امام حسین (ع) به صورت شبانه‌روزی و درمانگاه حضرت ولی عصر(عج) واقع در هتل هدی الوالی به نشانی شارع احمد الوائلی از ساعت 8 صبح تا 11 شب فعال هستند.

وی خاطرنشان کرد: در نجف اشرف هم درمانگاه ولایت واقع در هتل نبأ به نشانی شارع امام علی (ع) به صورت شبانه‌روزی، پذیرای زائرانی است که برای بهبود بیماری خود به آنجا مراجعه می‌کنند.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.