سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:00 - یکشنبه 07 دی 1393

عضو شورای شهر اصفهان:

جایگاه‌های عرضه سوخت در اصفهان ساماندهی شوند

عضو شورای شهر اصفهان گفت: جایگاه‌های عرضه سوخت باید برای کاهش مشکلات ترافیکی در اصفهان ساماندهی شوند.

به گزارش اصفهان شرق؛ محمدرضا فلاح در جلسه علنی شورای شهر اصفهان اظهار داشت: نمایشگاه‌های اتومبیل دردسرهای زیادی برای شهروندان و عابرین پیاده ساکن خیابان جی پدید آورند چرا که ماشین‌های فروشی و یا اجناس مغازه خود را در پیاده‌روها و محل پارک قرار داده‌اند که باید برای این مشکل، برنامه‌ریزی شود.

وی افزود: باید برخورد لازم با آنها صورت بگیرد تا کسبه اجناس و کالای خود را داخل مغازه بگذارند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با بیان اینکه باید تفاهم‌نامه‌ای با راهور و پلیس برای برخورد قاطع با کسبه متخلف صورت پذیرد، ادامه داد: اگر جایگاه عرضه سوخت CNG در خیابان همدانیان با توجه به تراکم جمعیت و مراکز خدماتی این خیابان جابه‌جا شود و این جایگاه به پارکینگ تبدیل شود، می‌تواند کمکی به ترافیک منطقه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: جایگاه‌های عرضه سوخت در اصفهان باید برای کاهش مشکلات ترافیکی در اصفهان ساماندهی شوند.

عضو دیگر شورای شهر اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی و تحت تاثیرقرارگرفتن آن بر درآمد مردم گفت: از مسئولان مربوط به تهیه بودجه سال آینده شهرداری درخواست می‌کنم تا آهنگ افزایش درآمدهای شهرداری را با آهنگ درآمد مردم هماهنگ کرده تا از این نظر شهروندان با مشکل مواجه نشوند.

عباس حاج‌رسولی‌هابا بیان اینکه باید عوارض شهرداری با درآمد مردم متناسب باشد، تصریح کرد: در حالی که هزینه بودجه شهرداری در بحث خدمات 60 درصد و در بحث عمرانی 40 درصد باید باشد اما در حال حاضر 30 درصد بودجه صرف هزینه‌های خدماتی و 70 درصد آن در موارد عمرانی صرف می‌شود.

ندا واشیانی‌پور نیز در این جلسه پیرامون برنامه‌های فرهنگی شهرداری نظیر اجلاس میراث ناملموس و جشنواره کودک خطاب به نماینده شهرداری حاضر در صحن شورا اظهار داشت: باید پیرامون اثرات این برنامه‌ها تحقیقی انجام ‌و باید مشخص شود که این برنامه‌ها چه اثراتی در صنعت توریسم و فرهنگ داشته و آیا هزینه‌های آن با منافع مادی و معنی آن همخوانی دارد یا خیر.

عضو شورای شهر اصفهان بیان کرد: از مسئولان شهرداری می‌خواهم اگر تحقیقی در این مورد انجام شده نتیجه آن را برای استفاده در اختیار شورای شهر قرار داده و اگر این تحقیق انجام نشده، هرچه سریع‌تر در این باره تحقیق صورت پذیرد تا بتوان در مورد آن تصمیم‌گیری انجام دهیم.

احمد شریعتی، عضو دیگر شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در تذکر امروز خود به شهرداری خواهان نظارت بر عوارضی که به آموزش و پرورش پرداخت می‌شود شده و نیز اعلام کرد گزارشی از عملکرد چند ماه اخیر در این رابطه به شورای شهر ارسال شود.

وی با اشاره به نخاله‌های انباشته شده در ورودی شرق اصفهان گفت: وجود ریزگردهای و غبار در شرق اصفهان و نیز نخاله‌های انباشته شده در این منطقه آلودگی زیست محیطی را بیش از پیش کرده و در حالی که 300 میلیارد تومان برای ریزگردهای دریاچه ارومیه کنار گذاشته شده ما همچنان از آلودگی ناشی از ریزگردهای تالاب گاوخونی رنج می‌بریم.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.