سرویس: غیر تولیدی » نقلی 07:00 - یکشنبه 07 دی 1393

مدیرعامل سازمان نوسازی اصفهان:

مرمت مجموعه تخت فولاد اصفهان پایان یافت

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان گفت: ۳۴ باغ در تخت فولاد به صورت کامل مرمت شده و تقریبا کار مرمت مجموعه تخت فولاد به پایان رسیده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ حسین جعفری در حاشیه جلسه علنی شورای شهر اصفهان در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده توسط سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان در بافت‌های تاریخی اظهار داشت: محورهای بیدآباد، جویباره، جنوب میدان امام، دردشت، نظام الملک و جماله و جلفا از محورهای تاریخی شهر اصفهان بوده  و 23 کیلومتر محور تاریخی، فرهنگی و گردشگری در اصفهان وجود داشته که 49 درصد محورها ساماندهی شده است.

وی با بیان اینکه 54 تکیه و معبر تاریخی در مساحت 70 هکتاری تخت فولاد وجود دارد، تصریح کرد: 34 باغ در تخت فولاد به صورت کامل مرمت شده و تقریبا کار مرمت مجموعه تخت فولاد به اتمام رسیده چرا که بقیه به صورت کامل تخریب شده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه میزان پیشرفت ساماندهی محورهای تاریخی از 10 تا 87 درصد بوده، بیان کرد: 181 طرح در مجموعه بناهای تاریخی تهیه کردیم که 136 طرح از آنها احیا شده که شامل 22 بازار تاریخی از نقاط مختلف شهر، 20 بازار محلی و 17 خانه تاریخی شده و اخیرا در حال فراهم‌کردن بانک اطلاعاتی و تاریخی برای احیای بناهای تاریخی هستیم.

وی با بیان اینکه 7 حمام و 16 بنای تاریخی مرمت شده گفت: فاز نخست احیای میدان سلجوقی انجام شده و فاز دوم آن در حال انجام بوده و تمام بازارهای اطراف به صورت کامل مرمت شده و بقیه در حال مرمت است و 3 فاز از پروژه احیای چهارباغ عباسی به پایان رسیده و فاز چهارم در حال انجام است.

جعفری افزود: طرح حمایت از بافت‌های فرهنگی و تاریخی توسط نمایندگان مجلس در دست بررسی بوده که یک نسخه از آن برای بررسی به شهرداری داده شده و اجرای این طرح می‌تواند در مرمت آثار و ابنیه تاریخی موثر و مناسب باشد.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.