سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:00 - شنبه 06 دی 1393

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد

طرح اختصاص یارانه سلامت موجب رضایتمندی مردم شده است

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بیش از ۵۰ درصد پول تخصیصی به استان اصفهان، به شکل یارانه سلامت به خود مردم تعلق داده شده و کمتر از نیمی از آن برای موضوع بازسازی بیمارستان‌ها (موضوع هتلینگ)، ارتقای کیفیت ویزیت پزشکان در کلینیک‌های ویژه، پزشکان مقیمی اختصاص گردیده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ جلسه اجرای برنامه نظام سلامت، با حضور غلامرضا اصغری رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، مسئولین دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، مدیران گروه‌های بالینی و اعضای هیأت‌های علمی در تالار طباطبایی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.
در ابتدای این مراسم دکتر صبری رییس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، افزود: برنامه طرح تحول نظام سلامت که از اردیبهشت‌ماه سال جاری آغاز گردیده است، در کنار تمامی نقاط قوت خود، دارای مسائل و مشکلاتی نیز است که امیدواریم با استفاده از نظرات کارشناسانه اعضای هیات علمی و گروه‌های درگیر موارد موجود رفع گردد.
دکتر اصغری رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر کاهش دغدغه‌های مالی مردم درخصوص بیماری‌ها، خوشبختانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برخلاف گذشته، بر موضوع سلامت مردم توجه ویژه نشان داده است به طوری که با تلاش هایی که انجام شد هم‌اکنون شاهد رشد ۷۰ درصدی وزارت بهداشت در حوزه سلامت هستیم که بالاترین رشد را در بین وزارتخانه‌های دیگر داشته است.
وی عمده برنامه تحول نظام سلامت را رضایتمندی مردم عنوان و تاکید کرد: اقدامات مهمی در خصوص برنامه تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت و درمان انجام شده و برنامه‌ها نیز در حال اجرا است که آخرین مورد و مهمترین آن نیز موضوع گام سوم نظام سلامت و بحث زیرمیزی‌ها و ابلاغ کتاب ارزش‌های نسبی بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهارکرد: منابع مالی این طرح علیرغم مشکلات مالی دولت تامین شده است و تعهد دولت هم در بودجه سال ۹۴ و هم در بحث بیمه‌ها و بودجه‌های وزارت بهداشت پایدار می‌باشد.
دکتر اصغری موضوع یارانه سلامت را موجب رضایتمندی مردم بیان کرد و گفت: بیش از ۵۰ درصد پول تخصیصی به استان اصفهان، به شکل یارانه سلامت به خود مردم تعلق داده شده و کمتر از نیمی از آن برای موضوع بازسازی بیمارستان‌ها (موضوع هتلینگ)، ارتقای کیفیت ویزیت پزشکان در کلینیک‌های ویژه، پزشکان مقیمی اختصاص گردیده است.
وی در خصوص اجرای موفق گام سوم نظام سلامت در استان اصفهان گفت: خوشبختانه در اجرای این مرحله از برنامه نظام سلامت با هیچ مشکلی مواجه نشده‌ایم که بایستی از همکاری پزشکان چه در مراکز دولتی و چه خصوصی تقدیر و تشکر کرد.

منبع:ایمنا

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “طرح اختصاص یارانه سلامت موجب رضایتمندی مردم شده است”

  1. حاج ولی گفت:

    سلام
    با تشکر از اهتمام ویژه دولت محترم به موضوع سلامت و بهداشت و اقدام های صورت گرفته در این زمینه و تشکر از دکتر صبری که در کنار نقاط قوت به اشکلات طرح هم اذعان داشته اند امیدواریم نقاط ضعف و مشکلات با اولویت نقاط محروم زودتر بر طرف شود. از جمله شهر نصرآباد که با حدود 7000 نفر جمعیت طبق این طرح باید سه پزشک داشته باشد که فعلا مانند قبل یک پزشک می آید از ساعت 8 تا 16 یا 17 که ساعت 12 تا 16 کمتر کسی به پزشک مراجعه می کند و هم وقت پزشک تلف می شود و هم هزینه ای که انجام می شود.. پیشنهاد می شود عزیزان در دانشگاه علوم پزشکی و مدیر محترم مرکز بهداشت شماره 2 عنایتی بفرمایند برای نصرآباد تدبیر ویژه ای بیندیشند تا با توجه به جمعیت بالا و محرومیت اهالی حداقل دو شیفت صبح ( 8 تا 12) و عصر (16 تا 20) پزشک در مرکز بهداشتی درمانی این شهر حضور داشته باشد. باز هم از همه مسوولان و دست اندرکاران بزرگوار و زحمتکش قدردانی می نمایم. 09132075540

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.