اصفهان شرق

سرقت ساختگي محموله ۱۶ ميلياردي براي دريافت خسارت از بيمه

کدخبر: 47390
1393/10/06 در ساعت 11:00

به گزارش اصفهان شرق؛ سرهنگ حميد اميرخاني اظهار کرد: در پي اعلام شكايتي مبني بر سرقت يك دستگاه خودروي تريلي با محموله اي به ارزش ۱۶ ميليارد ريال، موضوع به صورت ويژه در دستور كار كارآگاهان پليس آگاهي قرار گرفت.
وي افزود: در بررسي هاي صورت گرفته مشخص شد كه فردي راننده و شاگردش را هنگامي كه قصد استراحت در شهرستان شرضا داشتند با تعارف مواد غذايي مسموم كرده و اين دو پس از مرخص شدن از بيمارستان متوجه سرقت خودرو و محموله آن مي شوند.
فرمانده انتظامي شهرستان شهرضا تصریح کرد :در اين زمينه تحقيقات وسيع و گسترده اي انجام شد و با توجه به سابقه‌دار بودن شاگرد راننده و مالك خودرو، ماموران موضوع را از اورژانس بيمارستان پيگير شدند و دریافتند که اين دو باوجود مسموميت جزئي اصرار بر بستري شدن داشتند و از طرفي تحقيقات نشان داد كه مالك خودرو در زمينه قاچاق قرقره هاي مسي فعاليت دارد.
سرهنگ اميرخاني خاطرنشان کرد: با توجه به مدارك و مستندات به دست آمده، ماموران هر ۳ نفر را دستگير و بازجويي از آنها را آغاز كردند كه سرانجام متهمان باوجودی‌که قصد كتمان حقيقت را داشتند اما با مشاهده مدارك و مستندات پليس لب به اعتراف گشودند و به قاچاق قرقره هاي مسي به ارزش ۱۶ ميليارد ريال اعتراف كردند.
فرمانده انتظامي شهرضا اظهار کرد: مالك خودرو در اعترافات خود عنوان داشت پنج حلقه قرقره كابل مسي را در يكي از بنادر جنوب كشور بارگيري و سپس به برازجان رفته و توسط يكي از شعب بيمه آسيا محموله را با گرفتن عكس بيمه مي‌كند و با طرح نقشه مسموميت راننده و شاگردش و سرقت محموله به قصد كلاهبرداري و دريافت خسارت از شركت بيمه به دروغ اعلام سرقت مي كند.
وی افزود: با اعترافات صريح متهمان، هر ۳ همراه پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي و با قرار صادره روانه زندان شدند.

منبع:ایمنا