سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:00 - شنبه 06 دی 1393

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان:

شهر خلاق شهری ناامن برای مجرمین و برهم‌زنندگان امنیت عمومی است

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: شهر خلاق ناامن برای مجرمین و برهم‌زنندگان امنیت عمومی است.

به گزارش اصفهان شرق؛ حسین حسین‌زاده در همایش ملی شهر خلاق و توسعه پایدار با بیان اینکه، پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی و اصفهان زیبا و افسونگر در سده‌های قبل شهری خلاق و شهره جهان بود که چهارباغش پس از قرن‌ها ترافیک قرن 21 را جواب می‌دهد، اظهار کرد: میراث تاریخی اصفهان و افتخارات شهرسازی همچون شهر سوخته و تخت جمشید مؤید این مسئله است که ایران در باستان شهرهای خلاقی داشته که در جهان نمونه بودند.

وی افزود: میدان امام اصفهان از سال 92 برایش تمهیداتی توسط نیروی انتظامی در نظر گرفته‌ شده تا دیگر دود اتوبوس‌های گازوئیلی و دیگر آلودگی‌های صوتی بر چهره گران‌سنگ این اثر جاودانی ننشیند، شاید محدودیت ترافیکی تنها لطفی مقدوری باشد که از عهده ما در حق این اثر مهم جهانی ساخته است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: در شهر خلاق باید جرائم کنترل‌شده و مردم در نهایت کرامت و انسانیت در کنار هم زندگی کنند، همان‌طور که سال‌ها مردمان ادیان مختلف کلیمی،مسیحی، یهودی و زرتشتی و مسلمان در اصفهان در کنار هم می‌زیستند.

وی تأکید کرد: در شهر خلاق باید افراد قوی به ضعیفان برای ارتقا و رشد کمک کنند و جایگاه نخبگان و هنرمندان و اصحاب خرد در شهر خلاق جایگاهی رفیع و مورد تکریم است.

حسین‌زاده یادآور شد: در شهر خلاق هیچ سؤالی بی‌جواب نمی‌ماند و یا افراد راه را هموار می‌کنند یا خود راهی می‌سازند و توسعه پایدار هم به معنای زندگی به نحو احسن است که اسلام هم بدان معتقد بوده و بر محور انسانیت و تعامل و خرد و مشارکت استوار است.

وی ادامه داد: امنیت و آرامش انسان‌ها نباید در شهر خلاق دستخوش افراد خشن شود و باید بستر تولید خشونت و تهدید در این نوع شهرها از بین برود و حس خوب زیستن در کنار هم تولید شود.

این مسئول گفت: دین و اخلاق و آموزش، انسان را برمدار خرد به توسعه پایدار می‌رساند و امروزه که جرائم خشن و جرائم مدرن مثل جرم سایبری، جرائم جنسی و مواد مخدر افزایش‌یافته کم‌کم معنای این حریم‌ها و امنیت‌ها نیز تغییر کرده که و رشد حیرت‌آور شهرها، ما را بر آن داشته تا تمهیدات جدیدی برای بازتولید آرامش و امنیت ایجاد کنیم.

وی افزود: در شهر خلاق باید سکونت‌گاه‌های غیررسمی نابود شود تا جای رشد معتادان و سارقین و قاچاقچیان از بین برود، چراکه این مکان‌ها جزیی از 30 درصد فضای غیرقابل ‌دسترس برای پلیس هستند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در شهر خلاق نابرابری‌های اجتماعی از بین می‌رود و امروزه با رشد فناوری مجرمین نیز به فنّاوری روز مجهز شدند و مرزهای جغرافیایی را از بین بردند که این باعث می‌شود تا مفاهیم امنیت و ایجاد آرامش و ثبات شهری ماندگار دچار تغییر در تعاریف شود.

انتهای پیام

منبع:فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.