سرویس: اخبار شهرستان » براآن شمالی 19:40 - یکشنبه 07 دی 1393

یادداشت سردبیر:

درمانگاه برسیان در پشت درب مشکلات، خاک می خورد

درمانگاهی که سالها قبل با سرمایه ی خیر برسیانی و دربین اخبار تاپ شبکه اصفهان افتتاح شد با برخی کم لطفی ها در مرز تعطیلی به سر می برد.

اصفهان شرق/ شجاعی طی یادداشتی نوشت: سال 1390 بود که مراسم افتتاحیه باشکوهی در راه اندازی مرکز درمانی خیرساز با هدف کمک به مردم محروم شرق اصفهان برگزار شد تا بتوان حداکثر استفاده را در زمینه ی درمان با توجه به مسافت بیش از 40 کیلومتر تا مرکز شهر اصفهان برد.
در ابتای بهره برداری حضور پزشک عمومی و به مرور کشاندن داروخانه ی برسیان به داخل درمانگاه، نگاه مثبت ارائه خدمات را برای خانواده های کشاورز و گاها محروم منطقه براآن شمالی و قسمتی از بخش جلگه سبب ساخت و زمزمه های تبدیل این درمانگاه به پلی کلینیک درمانی از همان روزهای اول بهره برداری در بین گفته ها شنیده می شد.
دندان پزشکی از دیگر خدماتی بود که به این ساختمان اضافه شد تا بتوان خدمات ارزنده ای را به مردم منطقه ارائه داد ولی همه ی این موارد منوط به نگاه دانشگاه علوم پزشکی و مسئولین درمانی اصفهان می شود تا مجوز درمانگاه و تحت پوشش قرار دادن خدمات بیمه ای را برای تکمیل این سرمایه و استفاده مردمی سبب سازند.

درمانگاه برسیان
از طرف دیگر سخنان سلیمانی خیر سازنده ی این مکان برای ما ارزنده بود و می توانست در بررسی بیشتر موضوعات پیرامون درمانگاه به کمک ما بیاید تا یک طرفه به قاضی نرویم ولیکن پس از یک سال پیگیری موضوع درمانگاه و تماس های مکرر با وی موفق به گفتگو نشدیم.
از لحاظ دیگر دکتر سبحانی که چند ماهی مدیریت این مرکز را به عهده داشت، از سختی های مسیر و هزینه های بالای این مرکز به جهت عدم پوشش بیمه ای سخن گفت و از مسئولین بارها تقاضای رسیدگی به مشکلات این مجموعه و تحت پوشش قرار دادن درمانگاه برسیان زیر نظر بیمه شد ولی دکتر رفت و مشکلات حل نشده به درمانگاه سوم شعبان برسیان سپرده شد.
می توان گفت پس از سه سال از چیدن ربان و رفت و آمد مسئولین در طرح مشکلات، هنوز راه چاره ای در راه اندازی این مکان و استفاده ی خانواده ها فراهم نشده است و دستگاه های پیشترفته مرکز و حتی آمبولانس خریداری شده برای درمانگاه در بین مسائل پیرامون خاک می خورد.

 

درمانگاه برسیان
محمود جمشیدی دهیاری روستای برسیان، وجود درمانگاه در این منطقه را نیاز ضروری مردم دانست و افزود: این درمانگاه توسط بخش خصوصی ساخته شد ولی درزمان احداث، فکر اساسی در نحوه اداره ی این مرکز دیده نشد و همین امر متاسفانه باعث وارد شدن هزینه ی بالابر دوش مردم شد که عدم استقبال از خدمات این مرکز مجهز را سبب ساخت.
وی دادن مجوز درمانگاه و تحت پوشش قرار دادن این درمانگاه زیر نظر بیمه و دانشگاه علوم پزشکی را گامی مثبت برای راه اندازی این مرکز دانست.
آنچه می بایست توسط مسئولین استان دیده شود وارد شدن خشکسالی در شرق اصفهان است و مسلما وجود درمانگاه با ارائه خدمات بیمه ای برای مردمی که در وضعیت نامطلوب اقتصادی و مسافت بالا تا شهر اصفهان هستند می تواند بسیار مطلوب باشد ولیکن هنوز پیگیری ها نتوانسته است جواب قانع کننده ای دهد.
توجه به این نکته ضروری است که همه گفته های فوق نگاه مسئولین درمانی استان اصفهان را می طلبد تا با هماهنگی و توافقات موبوطه با خیر سازنده ی درمانگاه، شرایط حضور مردم منطقه را فراهم کنند زیرا ساختمان و وسایل مجهز پزشکی در بهترین مکان و قرار گرفتن در مسیر اصلی جاده مواصلاتی به روستاهای بخش مرکزی و جلگه می تواند مفید باشد و اگر فکر اساسی توسط خیر و مسئولین در این خصوص نشود، سرمایه ای که با هدف درمانی در قطعه ای از زمین برسیان بنا شده است، بدون بهره برداری مطلوب از بین خواهد رفت.
نگاه مردم به نیتی است که برای راحتی آنها طرح می کشد و قدم هایی که بدون چشم داشتی و برای رفع مشکلات برداشته می شود……
منتظر شما مسئولین در حل مشکل درمانگاه برسیان هستیم…

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.