سرویس: اخبار شهرستان » اژیه 22:46 - جمعه 05 دی 1393

امام جمعه شهر اژیه:

سران فتنه خواسته ای به ناحق داشتند/ مردم در 9 دی دین خدا را یاری کردند

امام جمعه شهر اژیه گفت: 9 دی حدت ملت ايران در مقابل دشمنان داخلي و خارجي و روزي است كه مردم عظمت انقلاب اسلامي را به دشمنان نشان دادند.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از اژیه: در آستانه سالروز حماسه ي 9 دي روز بصيرت و ميثاق امت با ولايت شعار “نهضت ما حسينيه  خامنه اي خمينيه” در مصلاي شهر اژيه طنين انداز شد.
حجت الاسلام شاهمیری با اشاره به سالروز 9 دي اظهار داشت: نهم دي روز تجديد بيعت با آرمانهاي حضرت امام خميني(ره) و رهبر گرانقدر انقلاب و شهداست. روز تولد دوباره انقلاب و مانند 22 بهمن يوم الله اكبر است؛ روز وحدت ملت ايران در مقابل دشمنان داخلي و خارجي و روزي است كه مردم عظمت انقلاب اسلامي را به دشمنان نشان دادند و 9 دي روزيست كه مردم دين خدا را ياري كردند. خدا در سوره المائده آیه54 می فرماید :”  یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ مَن یَرْتَدَّ مِنكُمْ عَن دِینِهِ فَسَوْفَ یَأْتِی اللّهُ بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَیُحِبُّونَهُ اى كسانى كه ایمان آورده ‏اید، هر كس از شما از دین خود برگردد خداوند به زودى گروهى را خواهد آورد كه آنها را دوست دارد و آنها نیز او را دوست دارند، در برابر مؤمنان رام و خاضعند و در برابر كافران مقتدر و پیروز، در راه خدا جهاد مى‏ كنند و از سرزنش هیچ ملامتگرى نمى ‏هراسند. این (ایمان و محبت و شهامت) فضل خداوند است كه به هر كس بخواهد مى‏ دهد و خداوند (از نظر وجود و توان و رحمت) گسترده است و داناست

02

نماينده ولي فقيه در شهر اژيه با بیان این مطلب که فتنه ی 88 چگونه خلق شد گفت: حوادث تلخ و ناگواري در اين مملكت بوقوع پيوست. يكي از اين حوادث تلخ در روز قدس سال 88 اتفاق افتاد و عده اي با روزه خواري حرمت ماه مبارك رمضان را شكستند و در اين روز بين راهپيمايان شعار نه غزه نه لبنان جانم فداي ايران سر دادند كه با اصول انقلاب اسلامي سازگار نبود و باعث شادي دل آمريكا و اسرائيل شد. در 16 آذرماه عده اي آشوبگر با پاره كردن تمثال احياگر نظام اسلامي امام خميني(ره) و نائب بر حق امام زمان(عج) به ساحت ولايت فقيه توهين كردند. در روز 6 ديماه 88 مصادف با روز عاشورا افرادي فرصت طلب، منافق،ضد انقلاب به خيابانها آمدند پرچمي كه نام اباعبدالله الحسين(ع) و ابوالفضل (ع) برروي آن نوشته شده بود و خيمه هاي اما حسين (ع) را به آتش كشيدند و به عزاداران امام حسين(ع) حمله كردند و آنان را مورد ضرب و شتم قرار دادند و بر عليه نظام و ولايت فقيه كه اصل و اساس اين انقلاب است شعار دادند .پس از تحمل چند ماه حرمت شكني  با ديدن اين صحنه ها در روز عاشورا صبر مردم لبريز شد و مردم راهپيمائي دهها مليون نفري برپا نمودند و اتحاد و يكپارچگي خود و عظمت انقلاب را به دشمنان نشان دادند و فتنه ريشه كن شد.

01

وی قضاوت در رابطه با فتنه را این چنین برشمرد: سران فتنه یعنی (خواسته ناحق ) كردند ؛ خواسته ناحق اينها ابطال انتخابات بود كه اگر اين كار هم صورت مي گرفت بازهم راضي نمي شدند .به يكي از فتنه گران گفته بودند اگر انتخابات باطل شود و دوباره انتخابات صورت گرفت و راي نياورديد تكليف چيست ؟ پاسخ داده بود دوباره اعتراض ميكنيم و بحث تقلب را پيش مي كشيم . پس نتيجه مي گيريم اينها با اصل نظام مشكل داشتند . رهبر معظم انقلاب در خطبه نماز جمعه 29 خردادماه 88 خطاب به سران فتنه فرمودند : بطرف حق برگرديد و اگر اعتراضي داريد بصورت قانوني بيان كنيد . ولي آنها به بغي خود ادامه دادند و بغي خود را به محاربه تبديل كردند . در ابتدا سران فتنه اعتراض كردند ولي در ادامه عده اي منافق ، ضد انقلاب ، بهايي و كساني كه به اسلام و نظام اعتقادي نداشتند سواستفاده كردند . كار را به جايي رساند كه روزنامه وهابي در رياض نوشت : ” دولت ايران چاره اي جز تسليم شدن ندارد و عمر حكومت شيعي به پايان رسيده است .”

 

شاهمیری خاطرنشان کرد: اشخاص و خواصي كه در برابر فتنه سكوت كردند محكوم هستند و ما در زيارت عاشورا مي خوانيم :”خدا لعنت كند كساني كه با امام حسين جنگ كردند و آن كساني كه سكوت كردند و آن كساني كه به اين عمل راضي شدند .”

وی افزود:اگر سران فتنه ذره اي حقيقت در وجودشان بود و خلوص نيت داشتند و ذره اي عشق به اين انقلاب و ملت داشتند پس از ديدن حضور ميليوني مردم در يوم الله 9 دي بايد توبه مي كردند و به آغوش نظام بر مي گشتند .ولي متاسفانه بر خواسته ناحقشان پافشاري كردند .
شاهميري عنوان داشت :دشمنان بدانند ما پاي عهد و پيماني با اين انقلاب بسته ايم تا آخرين لحظات عمر مي ايستيم و پشتيبان ولايت فقيه هستيم و خوني كه در رگهاي ما جاريست فداي رهبر و ولي فقيه مان باد .
شايان ذكر است كه خطبه هاي نماز جمعه توسط صدا و سيماي مركزاستان اصفهان  پوشش داده شد و اين خطبه ها روز يكشنبه ساعت  13 تا 13:30 از  برنامه خطبه ها و نكته ها راديو پخش خواهد شد .

03

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.