سرویس: غیر تولیدی » نقلی 07:11 - شنبه 06 دی 1393

استاندار اصفهان:

آستان علامه مجلسی در اصفهان ایجاد شود

استاندار اصفهان گفت: وضعیت کنونی مقبره علامه مجلسی در منزلت این عالم بزرگوار نیست و باید برای اداره آن آستان تشکیل شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول زرگرپور در حاشیه مراسم افتتاحیه کتابخانه علامه مجلسی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری نسبت به تشکیل آستان برای مقبره علامه مجلسی اظهار داشت: وضعیت کنونی این بارگاه مناسب منزلت و جایگاه علامه مجلسی و بزرگوارانی که در این مقبره دفن شده‌اند، نبوده و باید برای سر و سامان دادن و اداره این مقبره آستان تشکیل شود.

وی با بیان لزوم همکاری ارگان‌هایی مانند شهرداری و اوقاف و استانداری در این راستا افزود: برای برپایی آستان مقبره علامه مجلسی باید شهرداری و اوقاف و ارگان‌های مربوطه هماهنگ باشند و کمر همت خود را برای این کار ببندند.

زرگرپور جایگاه شخصیت علامه مجلسی را بسیار بزرگ و تاثیر گذار دانست و خاطر نشان کرد: علامه مجلسی در زمانی که همه علماء به عربی کتاب می‌نوشتند،86 کتاب فارسی تالیف کرد و در کنار آن 50 کتاب عربی نوشت که این نشان دهنده جایگاه والای این عالم شیعه است.

وی با اشاره به بازسازی موقوفات متروکه و بهره‌برداری از آن‌ها تصریح کرد: خوشبختانه اداره اوقاف استان موقوفاتی را که سال‌ها رها شده بود و به صورت متروکه درآمده بود، زیر نظر گرفت و شروع به بازسازی و بهره برداری از آن‌ها کرد.

استاندار اصفهان پیرامون تاثیرگذاری این بازسازی‌ها در رشد گردشگری تصریح کرد: از آن‌جایی که استان اصفهان یکی از برترین استان‌ها در زمینه وقف بوده، با بهره برداری از موقوفات و ایجاد فضاهای شایسته می‌توان گردشگری مذهبی را در استان به صورت قابل توجهی رشد داد.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.