سرویس: غیر تولیدی » نقلی 20:12 - جمعه 05 دی 1393

عاقبت ازدواج با یک داعشی انتحاری

عاقبت ازدواج با یک داعشی انتحاری چیست؟

به گزارش اصفهان شرق به نقل از پایگاه خبری العالم چند زن داعشی که همسر اتباع سعودی بودند بعد از آن که شوهرانشان در عملیات تروریستی به هلاکت رسیده ان،د اینک در تلاش هستند تا فرزندان متولد شده از این تروریست ها را به خانواده آنها بازگردانند.

روزنامه سعودی الحیاة با اعلام این خبر نوشت: مقامات رسمی عربستان سعی می کنند در صورتی که ثابت شود این کودکان از پدران سعودی متولد شده اند، آنها را به عربستان بازگرداند و از حقوق آنان محافظت کند.
گروه تروریستی داعش اخیرا در فضای مجازی از طرفداران افکار افراطی خود خواسته که از خانواده‌های چند جوان سعودی که خود را در سوریه و عراق منفجر کردند، درخواست کنند که برای تحویل گرفتن نوه های خود به این کشورها بروند.
ابراهیم الشدی سخنگوی هیات حقوق بشر در این زمینه مدعی شد، تعداد جوانان سعودی که به گروه‌های تروریستی پیوسته اند کم است، اما آماری برای آن وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد: نمی توان افراد زیر 18 سال را “کودک” دانست و وزارت کشور با جوانان و کودکان سعودی تعامل بسیار خوبی داشته است.
مشاور حقوقی دبیرکل جمعیت ملی حقوق بشر نیز گفت: رفتن جوانان سعودی به مناطق درگیری و مشارکت در اقدامات تروریستی، موضوعی جدا از “به دنیا آوردن فرزند از زنان تبعه سایر کشورها”ست و ما نباید این دو مساله را با هم مخلوط کنیم.
وی افزود: اگر این مساله ثابت شود، آغوش عربستان برای پذیرفتن این کودکان باز است و در اموری مانند این، جنبه انسانی بر جنبه نظامی غلبه دارد و حقوق کودکان آنها تضمین شده است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.