سرویس: تولیدی » خبر پوششی 14:03 - چهارشنبه 03 دی 1393

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

نبود برنامه استراتژیک زاینده رود دائمی را اتفاقی کرد/ برخی از مشکلات گاوخونی نتیجه بی دقتی مسئولان کشوریست

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: مطالبه اصلی مردم اصفهان، برگرداندن دائمی آب به مسیر زاینده‌رود است و مسئولان باید این حیطه را فراملی بخوانند.

به گزارش اصفهان شرق: عباس مقتدایی پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه پیرامون ارائه گزارشات عملکرد خود در راستای حل مشکلات شهر اصفهان اظهار کرد: آب اصفهان از مطالبات اصلی مردم و مسئولان اصفهان است و بیشترین مشکلی که در زمینه ی آب خودنمایی می کند عدم وجود برنامه ی استراتژیک در خصوص آب است وچنان‌چه یک برنامه استراتژیک در خصوص آب از سوی مدیران عالی و میانی صورت می‌گرفت، نباید امروز شاهد تبدیل شدن رودخانه دائمی زاینده‌رود به یک رودخانه فصلی و اتفاقی بودیم.

 

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: بررسی مشکلات زاینده رود در سه سطح دنبال می شود، سطح نخست به نوعی با گفتمان های انتقادی با سایر استان ها گذشت ونیازمند پیگیری مصوبات و آیین نامه ها توسط دولت است و سطح دوم، در دعوت نمایندگان به وفاق و هماهنگی دنبال می شود و در این زمینه نباید زاینده رود را در مرز های سیاسی استان نگاه کنیم زیرا این موضوع چند بعدی و فرا استانی است.
وی با اشاره به نقش سازنده ی تذکرات کتبی و پیگیری مردم از مسئولان گفت: با درخواست از رییس جمهور در خصوص احیای زاینده رود و تشکیل کمیته ای مشابه با دریاچه ارومیه، رویکرد دولت رسیدگی به حوزه ی زاینده رود به صورت مستقل در کارگروه ارومیه بود و موفق شدیم در کمیته ی دریاچه ارومیه مصوبات 9 ماده ای را در خصوص زاینده رود به گونه ی قانونی بگیریم که چنان‌چه این مصوبات به طور کامل محقق شود، بحران حوضه آبریز زاینده‌رود حل می‌شود.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با گلایه از نادیده گرفتن بند 2 مصوبه 9 ماده ای شورای عالی آب تصریح کرد: : چرایی عدم اجرا و پایبندی به بند دو مصوبات 9 گانه شورای عالی آب در جریان سفر رئیس‌جمهور به استان چهارمحال و بختیاری و نادیده گرفته شدن این بند ما را به ابراز گله‌مندی و سؤال از رئیس‌جمهور واداشته است.
وی با اشاره به ساماندهی برداشت ها در اصفهان و استان های همجوار خاطرنشان کرد: ساماندهی برداشت آب در حوضه ی زاینده رود از بندهای مهم مصوبات شورای عالی آب است که در این رابطه مسئولین استان های همجوار نسبت به تحقق و برنامه ریزی در این رابطه وارد عمل شوند تا در فصل گرما مشکلی در زمینه آب اصفهان نداشته باشیم.
مقتدایی با ذکر دیگر بندهای مصوبات 9 ماده ای افزود: وزارت نیرو مکلف به تامین مدیریت یکپارچه زاینده رود است و در رابطه با بررسی بهشت آباد باید گفت که انجام این طرح به درازا انجامید که از وزارت نیرو خوستار تحقق طرح 8 ماده ای مصوبات 9 ماده ای شورای عالی آب هستیم.
این مقام مسئول با اشاره به کم آبی شرق اصفهان اظهار داشت: دشت شرق اصفهان شباهت زیادی به دشت خوزستان دارد با این تفاوت که آب کم تری دارد و باید با رو آوردن به آبیاری مکانیزه و قطره ای مجموعه عظیمی برای کشاورزی شرق اصفهان ایجاد کرد.

 

دشت شرق اصفهان با کمبود آب روبروست
وی خشکیدن تالاب گاوخونی را نتیجه ی بی دقتی برخی مسئولان کشوری در زمینه ی محیط زیست عنوان و بیان کرد: اگر کاهلی در زمینه ی رسیدگی مشکلات تالاب گاوخونی انجام شود در آینده با تحمل هزینه های گزاف می بایست در رابطه حل مشکلات وارد شد.
رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس تاکیدکرد: مسئولان همانگونه که برای سایر مناطق اقدامات قابل توجهی انجام داده اند می بایست پیگیری لازم در خصوص مشکلات اصفهان داشته باشند.
وی گفت: مطالبه اصلی مردم اصفهان، برگرداندن آب به مسیر اصلی خود یعنی زاینده‌رود است، این پذیرفتنی نیست که در کشور به این مسئله اساسی نگاهی مقطعی و زودگذر شود.

 

آلودگی سلامتی مردم را تهدید می کند
مقتدایی با اشاره به آلودگی هوای اصفهان و مشکلات همراه این مشکل گفت: کسانی که در این رابطه سکوت کرده اند باید در برابر مردم و خدا پاسخگو باشند زیرا آلودگی هوای اصفهان باعث از دست دادن سلامتی مردم اصفهان می شود.
وی در ادامه از ارسال تذکر کتبی به صورت فوری به مقامات مسئول کشوری و استانی خبر داد و مطرح کرد: نظر ما بر این است که سوخت مصرفی مازوت در پالایشگاه‌ها و علی‌الخصوص نیروگاه‌های استان عامل اصلی هوای آلوده سمی شهر اصفهان است و پلمپ مشعل های مازوت سوز 2 نیروگاه اصفهان برمبنای قانونی در ممنوعیت مصرف مازوت بیشتر از حد مجاز است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس اسناد و مدارک و دلایل کافی معتقدیم که روزانه متأسفانه 300 تن گاز سمی گوگرد از طریق نیروگاه‌ها در هوای شهر اصفهان رها می‌شود و این عامل سبب ضررهای جسمی شهروندان اصفهانی و ابتلا آنان به سرطان شده است.
وی تاکید کرد: بر اساس رسالت و وظیفه‌ای که من به عنوان نماینده مردم اصفهان دارم، پیگیری‌های مجدانه‌ای در راستای ایستادگی در برابر این تخلف کرده‌ایم و اکنون پرونده شکایت من در دادگستری استان اصفهان و همچنین رایزنی با دادستان شاهین‌شهر موجود است.
مقتدایی بیان کرد: ایجاد فیلترینگ قوی برای صنایع آلاینده و تلاش مستمر برای کاهش آلودگی هوا و تاکید بر هوای پاک برای شهروندان اصفهان درخواست و مطالبه جدی نمایندگان شهر اصفهان است و بر اجرای راهکار مناسب در اسرع وقت همگی بر یک نظر هستیم.

 

کاهش رونق اقتصادی اصفهان توان استان را کاهش می دهد
وی با بیان این مطلب که افزایش مالیات اصفهان باید بر مبنای شاخص های منطقی و متناسب با سایر استان ها باشد، یادآور شد: سال گذشته صدها میلیارد تومان مالیات استان را کاهش دادیم و امسال نیز بر این امر تاکید داریم بر اساس شنیده‌ها، دولت امسال بیش از 5 هزار میلیارد تومان برای مبحث مالیات در اصفهان پیش‌بینی کرده است که بر این اساس دو موضوع مهم در این خصوص با وزیر اقتصاد و مسئولان کشوری مطرح شده است، نخست آنکه افزایش مضاعف مالیاتی بر گردن کسانی که هر ساله مالیات خود را به موقع و مناسب پرداخت می‌کنند و پرونده آنان در اداره مالیاتی شفاف است بی‌مورد است و افزایش فشار مالیاتی شامل حال کسانی می‌شود که در طول چندین سال فرار مالیاتی را مرتکب شده‌اند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت 102 صنف در استان اصفهان گفت: بر اساس سلسله نشست‌ها و پیگیری‌ها آنچه مطرح شد، مشکلات اصناف در 9 موضوع قابل‌ بیان است که مهم‌ترین و بیشترین آن متعلق به مالیات و فشار آن بر اصناف است که امروز به یکی از خواسته های جدی مردم از متولیان امر و پایان دادن به این فشار شده است که بخش اعظمی از آن در نتیجه اعمال سلایق خاص مدیدریتی در سطح استان است.

 

وی ادامه داد: با تنظیم گزارشی از خروجی جلسات با اصناف استان و ارائه به نائب رییس مجلس با حضور وزیر اقتصاد و صنعت، این دو وزیر حاضر در جلسه پذیرفتند تا در آینده وقت لازم در رابطه با اصناف اصفهان و تهیه گزارش بگذارند تا برای اصناف اصفهان چاره اندیشی شود زیرا کاهش رونق اقتصادی اصفهان توان استان را کاهش می دهد.
وی ادامه داد: قابل ذکر است که از دیگر مشکلات مبتلا به اصناف به ترتیب بر اساس نظرسنجی‌ها و بررسی‌های صورت گرفته، مشکلات بیمه‌ای، شهرداری، مسائل مربوط به اتاق اصناف، عدم حمایت لازم و پرداخت تسهیلات، نواقص و خلأهای قانونی، مرکز بهداشت و عدم آموزش مناسب است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس از فراکسیون توسعه روستاهای کشور در مجلس برای نخستین بار خبر داد و گفت: با تلاش های شکل گرفته و بررسی و تجمیع مشکلات روستاها فراکسیون توسعه روستایی شکل گرفت و با تلاش در بودجه سال 93 با رویکرد توسعه روستاها مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “نبود برنامه استراتژیک زاینده رود دائمی را اتفاقی کرد/ برخی از مشکلات گاوخونی نتیجه بی دقتی مسئولان کشوریست”

  1. شاهد گفت:

    آقای دکتر
    به جای برشمردن مقصرین این وضعیت به دنبال راه حل باشید.شما وکیل مردم هستید.باید از حقوق ما دفاع کنید همین مردم به شما رای دادند تا مشکلاتشان را حل کنید. دیگه دنبال مقصر گشتن کافیه فقط مشکل را حل کنید. الان مردم ورزنه در هول و اضطراب زیادی هستند.بیایید در جمع مردم و این نگرانی را از نزدیک احساس کنید. همین مردم ورزنه بیش از یکصد شهید تقدیم این نظام کردند. فقط به داد این مردم برسید.مسوولین استان را به این شهر دعوت کنید و اجازه دهید خود مردم حرف بزنند.این طوری شاید مسوولین به فکر بیفتند .

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.