سرویس: غیر تولیدی » نقلی 11:00 - چهارشنبه 03 دی 1393

تا ۵ دی ماه بر صحنه است

“رستاخیز خورشید” در تالار هنر اصفهان

نمایش موسیقی “رستاخیز خورشید” به نویسندگی و کارگردانی سعید احمدیان در تالار هنر اصفهان در حال اجراست.

به گزارش اصفهان شرق؛ کارگردان این اثر درباره آن گفت: “رستاخیز خورشید” اثری اپیزودیک درباره عاشورا است که در آن تکه‌های مختلفی از این واقعه به هم پیوسته است. داستان جنگ عصر عاشورا، وداع نامه شب عاشورا ،‌ رويارويي حضرت زينب با يزيد بن معاويه و افشاگري حضرت در مورد بني اميه و عاملان نفرين شده حادثه عاشورا همراه با موسيقي دستگاهي ايراني برخی از این داستان‌ها هستند.
احمدیان ادامه داد: حدود ۷۰ بازیگر و موزیسین در این نمایش حضور دارند که شامل حدود ۵۰ بازیگر و ۲۰ نوازنده سازهای سنتی و گروه دمام نوازان هستند.
وی افزود: نمايش موسيقي رستاخيز خورشيد اثري است ۵۰ دقيقه اي با نگاهي روايتگر از دريچه تعمق و احساس در راستاي ارج نهادن به حادثه ي عظيم عاشورا .
این کارگردان اضافه کرد: موسيقي و نمايش در اين اثر سعي دارد تماشاگر را فارغ از گره هاي پيچيده نمايشي به خلوتي عارفانه ببرد. صحنه هاي نمايش ، فرم ، تعزيه بخش‌هاي مختلفي است كه شاكله اين اثر را تشكيل داده و موسيقي گاهی به صورت جداگانه و گاهی همراه با نمايش سعي مي كند فضاي مورد نظر را ايجاد كند.
او اضافه کرد: شعرهای استفاده شده در این کار سروده خودم است و موسیقی به شیوه دستگاهی ایرانی ساخته شده و نیم نگاهی هم به نوحه خوانی دارد اما کاملا به شکل آن نیست.
شایان ذکر است، نمایش موسیقی “رستاخیز خورشید” هر روز ساعت ۱۸:۳۰ تا ۵ دی ماه در سالن اصلی تالار هنر اصفهان بر صحنه می‌رود.

منبع:ایمنا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.