سرویس: غیر تولیدی » نقلی 19:00 - سه شنبه 02 دی 1393

شاه میوه مطرح کرد:

لزوم استفاده از جاذبه های طبیعی قرآن برای جذب نوجوانان

یک استاد و داور بین المللی قرآن بر استفاده از جاذبه های طبیعی قرآنی به عنوان ابزاری برای جذب نوجوانان به قرآن تاکید کرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ غلامرضا شاه میوه اصفهانی اظهار داشت:‌ در مقایسه با هزینه بودجه های فرهنگی، بودجه اندکی صرف استفاده از جاذبه های طبیعی قرآن برای جذب نوجوانان می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه فعالیت های تشکیلاتی و سازمان یافته در مباحث آموزش قرآن در کشورمان بسیار کم انجام می شود و آموزش های قرآنی آنچنان که باید بصورت کلاسیک، ارائه نمی شود، گفت:‌ آموزش ها در مراکز آموزش قرآنی، کوتاه مدت و مقطعی است.

این داور بین المللی قرآن کریم ادامه داد: آموزش و پروش نسبت به ظرفیت، امکانات و آماری که در خصوص تشکیل کلاس های قرآنی می دهند، هنوز نتوانسته در این خصوص موفق عمل کند.

شاه میوه اصفهانی در ادامه با اشاره به جذب نیروهای متخصص قرآنی در ۲ سال گذشته در آموزش و پرورش، انتقادهای وارده به آموزش و پرورش را بکارگیری این نیروهای متخصص در فعالیت های پرورشی بجای فعالیت قرآنی اعلام کرد و گفت:‌ این متخصصان باید استعدادهای قرآنی را در مدارس شناسایی کنند اما حوزه ای که در آن فعالیت می کنند در تخصص آنها نیست.

وی از دیگر انتقادهای وارده به آموزش و پرورش را نداشتن چشم انداز بلندمدت ۲۰ ساله برای مباحث قرآنی بیان کرد و افزود:‌ مشخص نیست ما در یک برنامه بلند مدت در حوزه فرهنگ قرآنی در چه جایگاهی باید باشیم.

این داور بین المللی قرآن کریم ادامه داد: فعالیت قرآنی آموزش و پروش به برگزاری مسابقه های قرآنی معطوف شده است که در عمل این مسابقه ها هم داوران و قاریان آن در خارج از نظام آموزش و پرورش تربیت شده اند ، لذا آموزش و پرورش اقدام موثری در این خصوص نداشته است.

منبع:مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.