اصفهان شرق

کاهش نرخ بیکاری با ایجاد فرصت‌های مهارتی امکان‌پذیر است

کدخبر: 46743
1393/10/02 در ساعت 14:00

به گزارش اصفهان شرق؛ ابوطالب جلالی با اشاره به اینکه آموزش‌های مهارتی باید متناسب با نیاز‌های شغلی هر منطقه به افراد ارائه شود، اظهار کرد: افزایش نرخ بیکاری یکی از مشکلات و معضلات موجود در شهر‌ها است.

وی مهارت‌آموزی را راهکاری برای اشتغال‌زایی برای افراد دانست و اضافه کرد: آموزش‌های مهارتی باید براساس سند آمایش سرزمین و متناسب با شرایط هر منطقه به مهارت‌آموزان ارائه شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با اشاره به ضرورت کاهش نرخ بیکاری در تمام شهرستان‌های استان تصریح کرد: کاهش و تعدیل نرخ بیکاری در شهرستان‌های استان اصفهان با استفاده از فرصت‌های مهارتی ایجاد شده در شهرستان‌ها امکان‌پذیر است.

وی با تاکید بر اینکه ارتقای صلاحیت حرفه‌ای و فراهم کردن بستر‌های ایجاد اشتغال پایدار برای افراد به ویژه برای جوانان از مهم‌ترین رویکرد‌‌های این اداره است، ادامه داد: این اداره برنامه‌های لازم را در راستای شناسایی قابلیت‌ها و توانایی‌های هر منطقه و برگزاری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای متناسب با تقاضا‌های هر شهرستان انجام می‌دهد.

جلالی با بیان اینکه این اداره آموزش‌های مهارتی خود را در تمام شهر‌ها و روستا‌های استان توسعه داده است تا زمینه‌های اشتغال جوانان را فراهم کند، تاکید کرد: همچنین ما با ارائه آموزش‌های مهارتی در روستا‌ها نسبت به جلوگیری از حضور جوانان در شهر‌ها جلوگیری می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع:فارس