سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:00 - سه شنبه 02 دی 1393

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان:

کاهش نرخ بیکاری با ایجاد فرصت‌های مهارتی امکان‌پذیر است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: کاهش و تعدیل نرخ بیکاری در شهرستان‌های استان اصفهان با استفاده از فرصت‌های مهارتی ایجاد شده در شهرستان‌ها امکان‌پذیر است.

به گزارش اصفهان شرق؛ ابوطالب جلالی با اشاره به اینکه آموزش‌های مهارتی باید متناسب با نیاز‌های شغلی هر منطقه به افراد ارائه شود، اظهار کرد: افزایش نرخ بیکاری یکی از مشکلات و معضلات موجود در شهر‌ها است.

وی مهارت‌آموزی را راهکاری برای اشتغال‌زایی برای افراد دانست و اضافه کرد: آموزش‌های مهارتی باید براساس سند آمایش سرزمین و متناسب با شرایط هر منطقه به مهارت‌آموزان ارائه شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با اشاره به ضرورت کاهش نرخ بیکاری در تمام شهرستان‌های استان تصریح کرد: کاهش و تعدیل نرخ بیکاری در شهرستان‌های استان اصفهان با استفاده از فرصت‌های مهارتی ایجاد شده در شهرستان‌ها امکان‌پذیر است.

وی با تاکید بر اینکه ارتقای صلاحیت حرفه‌ای و فراهم کردن بستر‌های ایجاد اشتغال پایدار برای افراد به ویژه برای جوانان از مهم‌ترین رویکرد‌‌های این اداره است، ادامه داد: این اداره برنامه‌های لازم را در راستای شناسایی قابلیت‌ها و توانایی‌های هر منطقه و برگزاری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای متناسب با تقاضا‌های هر شهرستان انجام می‌دهد.

جلالی با بیان اینکه این اداره آموزش‌های مهارتی خود را در تمام شهر‌ها و روستا‌های استان توسعه داده است تا زمینه‌های اشتغال جوانان را فراهم کند، تاکید کرد: همچنین ما با ارائه آموزش‌های مهارتی در روستا‌ها نسبت به جلوگیری از حضور جوانان در شهر‌ها جلوگیری می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع:فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.