سرویس: غیر تولیدی » نقلی 11:00 - سه شنبه 02 دی 1393

رئیس کمیته آب اتاق بازرگانی اصفهان خبر داد

احتمال بازگشایی آب زاینده‌رود در اسفند ماه

رئیس کمیته آب اتاق بازرگانی اصفهان گفت: احتمال دارد آب رودخانه زاینده‌رود در اسفندماه دوباره باز شود و تا خردادماه سال آینده نیز این آب در رودخانه جاری باشد.

به گزارش اصفهان شرق؛ مهدی بصیری با اشاره به وضعیت آب زاینده‌رود اظهار داشت: آب رودخانه زاینده‌رود به خاطر کشت پاییزه کشاورزان مدتی باز شد تا بتوانند کشت خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: بازگشایی آب زاینده‌رود کمک کرد تا حدود 30 تا 50 درصد زمین‌ها زیر کشت برود، اما در مناطقی همچون رودشت به دلیل وسعت زمین‌ها کشت کمتری انجام شد.

رئیس کمیته آب اتاق بازرگانی اصفهان یادآور شد: پیش از بازگشایی آب رودخانه به دلیل مصرف زیاد آب تمام آب‌خوان‌ها خالی شده بود که خوشبختانه با بازگشایی آب رودخانه، آب زیادی وارد زمین شد و آب‌خوان‌ها جانی دوباره گرفتند.

این مسئول یادآور شد: آبی که برای کشاورزان شرق رها شد حدود نیمی از آن در زمین جذب شد و صرف تغذیه سفره‌های زیر زمینی شد و وضعیت آب‌های زیرزمینی در این مناطق بهبود پیدا کرد.

بصیری گفت: قرار شد مقداری آب در رودخانه جاری باشد تا رودخانه به طور کامل خشک نشود البته قول‌هایی داده شده که احتمال دارد آب رودخانه در اسفندماه دوباره باز شود و تا خردادماه سال آینده نیز این آب در رودخانه جاری باشد، البته همه چیز به وضعیت بارندگی‌ها و منابع آبی بستگی دارد.

انتهای پیام

منبع:فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.