سرویس: غیر تولیدی » نقلی 08:00 - سه شنبه 02 دی 1393

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اصفهان:

۸۲ هزار رأس گاو و گوساله در اصفهان علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اصفهان گفت: در پایان فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی در جمعیت دامی شهرستان بالغ بر ۸۲ هزار رأس گاو و گوساله علیه این بیماری واکسینه شدند‌.

به گزارش اصفهان شرق؛ عبدالرضا مرادی در این‌باره اظهار داشت‌: با توجه به برنامه‌ریزی‌های به‌ عمل آمده فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی از اواسط آبان امسال آغاز و تا بیست و چهارم آذر ادامه یافت‌.

وی در مقایسه اجرای این طرح نسبت به سال گذشته افزود: در فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی 81 هزار و912 رأس دام گاو و گوساله واکسینه شدند، و این آمار در مقایسه با فاز نخست واکسیناسیون امسال که بالغ بر 67 هزار رأس دام واکسیناسیون شدند، 15 درصد افزایش داشته است‌.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اصفهان بیان کرد: فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی به مدت یک ماه در تمام دامداری‌های روستایی و نیمه‌صنعتی شهرستان انجام شده و تعداد 14 اکیپ بخش خصوصی و 10 اکیپ بخش دولتی به طور مستمر فعالیت داشتند.

وی تصریح کرد: این شبکه در حال حاضر در‌صدد برنامه‌ریزی و تجهیز کردن اکیپ‌های واکسیناسیون دامپزشکی در سطح شهرستان برای انجام واکسیناسیون علیه بیماری بروسلوز، بیماری مشترک بین انسان و دام در جمعیت دامی‌ است.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.