سرویس: غیر تولیدی » نقلی 07:00 - سه شنبه 02 دی 1393

استاندار اصفهان‌:

خط هوایی اختصاصی اصفهان راه‌انداری می‌شود

استاندار اصفهان گفت: به‌زودی یک خط ایرلاین هوایی اختصاصی به نام اصفهان افتتاح می‌شود و جزئیات دقیق‌تر و بیشتر آن در روزهای آینده اعلام می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول زرگرپور در دیدار با مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌ها و روسای تشکل‌های صنفی حمل و نقل بار و مسافر استان با ایشان‌ اظهار داشت: نام‌گذاری این روز‌ به فرمان امام راحل در تاریخ ماندگار بوده و این حرکت بزرگ، یک نشان افتخار برای این مجموعه است.

وی با ابراز تاسف از اینکه با وجود تلاش‌های صورت گرفته، همچنان مشکلاتی در این بخش وجود دارد، افزود: این مشکلات در 2 گروه ملی و استانی مطرح می‌شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در صورت دسته‌بندی موضوعات، مشکلات استانی موجود با هماهنگی نهادهای دیگر حل و فصل می‌شود، بیان کرد: مدیریت استان می‌تواند با ارتباطات خود، مشکلات ملی را نیز به دولت انتقال دهد.

وی تصریح کرد: بخش حمل‌ و نقل بار و مسافر استان اصفهان براساس آمارها و گزارشات رسمی کشور دارای جایگاه رفیعی بوده، به نحوی که حدود 44 میلیون تُن بار از شریان‌های حیاتی استان عبور می‌کند.

زرگرپور ادامه داد: استان اصفهان رتبه نخست این بخش را در کشور داشته، و 20 درصد از کل جمعیت مسافران کشور از استان اصفهان عبور کرده که پس از تهران و مشهد در جایگاه سوم قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه استان از نظر تعداد مجتمع‌های بین‌راهی، پایانه‌ها و ناوگان و رانندگان دارای رتبه نخست در کشور است، گفت: بنابراین استان اصفهان از حیث بخش حمل‌ و نقل جاده‌ای دارای یک سرمایه عظیم و قابل‌ تقدیر بوده و وظیفه است که مسئولان آن را ارج نهند.

استاندار اصفهان بر رعایت بهتر اوقات نماز توسط رانندگان تاکید و خاطرنشان کرد: خوشبختانه این امر در بسیاری از موارد به خوبی انجام می‌شود‌.

وی با تقدیر از مدیر‌کل حمل و نقل و پایانه‌ها و همکاران پرتلاش و رانندگان و تشکل‌های صنفی، بیان کرد: خوشبختانه این مجموعه در ایام اربعین حسینی توانست سرویس‌دهی خوبی را به هموطنان ارائه دهد.

زرگرپور همچنین در دیدار مدیرکل راه و شهرسازی و مدیران کل بخش‌های مختلف راه و ترابری و مسکن استان با ایشان نیز اظهار داشت: اجرای طرح مجریان مربوط، یکی از ضروری‌ترین مسائلی بوده که سازمان نظام مهندسی استان اصفهان باید در اسرع‌وقت انجام دهد، در صورتی‌که این امر مهم صورت نگیرد همه زحمات قبلی در امر استانداردسازی مصالح و کیفی‌سازی ساخت و سازها به هدر می‌رود.

وی با انتقاد از عدم تحقق این مهم تاکنون، افزود: این امر، همت بسیار مضاعفی را می‌طلبد که باید در اسرع‌وقت در سطح استان محقق شود.

استاندار اصفهان به اهمیت جاده‌های ریلی اشاره و بیان کرد: اهمیت جاده ریلی از جاده آسفالته کمتر نبوده و با توجه به سیاست‌های حمایتی دولت یازدهم به بخش جاده ریلی کشور، می‌طلبد که استان اصفهان در این عرصه فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های بیشتری داشته باشد.

وی با اشاره به افزایش ورود گردشگران خارجی به استان گفت: باید در تجهیز امکانات لازم فرودگاهی و خطوط هوایی مناسب و باکیفیت، تسریع در احداث CIP و توسعه مسافربری خارجی فرودگاه اصفهان و ایجاد بسترهای لازم در این عرصه برای ورود بیشتر گردشگران خارجی  اقدامات قابل قبولی صورت گیرد.

زرگرپور با اشاره به اینکه به‌زودی در زمینه حمل و نقل هوایی استان اصفهان خبرهای خوشی به گوش می‌رسد، خاطرنشان کرد: تا چند روز دیگر یک خط ایرلاین هوایی اختصاصی به‌نام اصفهان افتتاح می‌شود که جزئیات دقیق‌تر و بیشتر آن در روزهای آینده اعلام می‌شود.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.