سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 10:08 - دوشنبه 01 دی 1393

رئیس ادره گاز جرقویه:

بیمه متعهد به پرداخت خسارت در وقوع حادثه است/ وسیله گاز سوز را موجود زنده بدانیم

رییس اداره گاز جرقویه گفت: در صورت بروز حادثه و ورود خسارت بیمه متعهد به پرداخت خسارت می باشد ؛ مشروط بر این که لوله کشی غیر مجاز و خارج از نقشه نداشته باشید.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از جرقویه سفلی: امیر حسین جلی با تسلیت ایام سوگواری پیامبر اعظم و دو امام همام و شکرگزاری به درگاه الهی به پاس توفیق خدمتگذاری به اهالی جرقویه، از ابتدای بهره مندی مردم این منطقه، از گاز طبیعی و تشکر از پیگیری ها و مساعدت امام جمعه و دیگر مسوولان محلی گفت: به لطف الهی هم اکنون 15 هزار واحد مسکونی در منطقه جرقویه مشترک شرکت گاز هستند و از نعمت گاز طبیعی استفاده می کنند.

 
رئیس ادره گاز جرقویه با توصیه مردم به صرفه جویی در مصرف انرژی اظهار داشت: هر چند کشور ما از لحاظ منابع طبیعی و ذخایر انرژی غنی است؛ اما با ید توجه داشته باشیم که ما اینها را از گذشتگان به ارث نبرده ایم که حالا مصرف کنیم، بلکه این منابع و ذخایر امانت نسل های آینده است که به ما سپرده شده و باید در حفظ و نگهداری آن کوشا باشیم تا آیندگان از آن بهره مند شوند.

 
وی در ادامه با ابراز تاسف از تلفات سالیانه ناشی از حوادث گاز در کشور؛ علت بیشتر این حوادث ناگوار را عدم رعایت نکات ضروری و بی توجهی به توصیه های ایمنی ذکر و با بیان این که ما باید به وسیله گاز سوز، به چشم یک موجود زنده نگاه کنیم که به هوای سالم و کافی نیاز دارد؛ گفت: در صورتی که هوای مورد نیاز وسیله گاز سوز تامین نشود، باعث سوخت ناقص گاز و در نتیجه تولید مونوکسید کربن می شود که اگر افراد خواب باشند یا متوجه این موضوع نشوند دچار گاز گرفتگی و مرگ خاموش می شوند.

 
نامبرده استفاده از دود کش مجزا برای هر وسیله گاز سوز، پرهیز از کاربر دود کش مشترک برای هود آشپزخانه و وسیله گاز سوز و در نظر گرفتن فضای کافی در اطراف محل نصب وسایل گاز سوز و استفاده از دود کش مناسب ؛ از جمله 60 متر مربع و دود کش با قطر 15 سانتیمتر برای آبگرمکن دیواری را ضروری دانست و بی توجهی به این نکات را مرگ بار خواند.

 
استفاده از کلاهک H و عدم استفاده از سایر کلاهک ها، رعایت دست کم فاصله یک متری دودکش از پشت بام و جان پناه، آزاد بودن فضای یک متری اطراف دود کش، عدم نصب دود کش در کنار کولر، پرهیز از قراردادن خروجی دودکش در فضای بسته، به کارنبردن دود کش های آکاردئویی که آسیب پذیر و منفذدار هستند ، و…. از دیگر توصیه های این مقام مسوول شرکت گاز در منطقه جرقویه بود.

 
جلی در ادامه با اشاره به علائم گازگرفتگی تصریح کرد: سردرد، سرگیجه و احساس خستگی و سنگینی بدن که شبیه علائم سرماخوردگی است، از نشانه های گاز گرفتگی می باشد و حداکثر طول مجاز استفاده از شلنگ از انتهای لوله گاز تا وسیله گاز سوز را یک متر و بیست سانتی متر اعلام کرد و بر ضرورت پرهیز از لوله کشی غیر مجاز تاکید و توصیه کرد: چنانچه بعد از دریافت تاییدیه و وصل انشعاب نیاز به افزایش لوله کشی داشته حتما با اداره گاز و نظام مهندسی هماهنگ کنید تا با نظارت و تایید آنها این کار انجام شود.

 
وی با بیان این که همه مشترکین گاز تحت پوششس بیمه هستند، گفت: در صورت بروز حادثه و ورود خسارت بیمه متعهد به پرداخت خسارت می باشد ؛ مشروط بر این که لوله کشی غیر مجاز و خارج از نقشه نداشته باشید.

 
نامبرده در پایان با بیان این که با پیگیری های صورت گرفته اداره گاز نصرآباد راه اندازی شده است؛ از صبر و حوصله و همکاری مردم این شهر که در این مدت، به علت نداشتن اداره، برای پیگیری امور، به شهرهای دیگر مراجعه می کردند، تشکر و اظهار امیدواری کرد: مردم با صرفه جویی در مصرف و رعایت توصیه های ایمنی و در میان گذاشتن حوادث و موارد ضروری مرتبط با گاز با شماره 194 در طول شبانه روز، با اداره گاز همکاری لازم را معمول دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.