سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه علیا 22:47 - سه شنبه 02 دی 1393

معاون سیاسی استانداری اصفهان:

مطالعات تخصصی در زمینه ی مشکلات گاوخونی در دست اجراست

معاون سیاسی استانداری اصفهان در رابطه با خشکی تالاب وبیمار های شایع مناطق اطراف گفت: استانداری مطالعاتی بصورت گسترده و بصورت تخصصی در این رابطه شروع کرده است که به بررسی دقیق در این رابطه می پردازد.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه علیا: مراسم روضه خوانی و عزاداری در دهه ی اخر ماه صفر هر ساله در منزل دکتر حسن کامران برگزار می شود. این مراسم در دهه ی اخر صفر هر ساله از حدود 100 سال پیش برگزار می شده و امروز همان سنت حسنه در حال اجراست. در این جلسه مسئولان شهری و استانی به همراه مردم محلی شرکت دارند.
در حاشیه این مراسم خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه علیا گفتگویی کوتاه با رسول یاحی معاون سیاسی استانداری انجام داد.
اصفهان شرق: با توجه به خشکسالی و شرایط نامطلوب در شرق اصفهان و نمایان و پراکنده شدن ریزگرد و مواد سمی در تالاب و چند کیلومتری آن شنیده شده است که مردم شهر ورزنه اذعان می کنند که افزایش آمار سرطان به این مسئله بر می گردد، نظر جنابعالی در این مورد چیست؟
البته این مسئله هنوز به طور صد در صد اثبات نشده است و در این مورد گروهی از طرف استانداری مطالعاتی بصورت گسترده و بصورت تخصصی شروع کردند و اگر این مسئله اثبات شود اقدامات بعدی انجام خواهد شد و تا کنون این مطالب و امار سرطان به صورت منطقه ای بیان شده است.
اصفهان شرق: در مورد مسئله توزیع آب کشاورزی در منطقه بن رود و جلگه با تصمیماتی که اخیرا گرفته شده ایا مشکلی در آینده برای کشاورزان بوجود نخواهد آمد؟
در مورد توزیع آب در زاینده رود سعی خواهد شد بطورعادلانه بین کشاورزان توزیع شود و امیدواریم با افزایش نزولات جوی کمبود آب در این منطقه در حد ممکن مرتفع گردد و بتوان از مشکلات کشاورزان کاست.
اصفهان شرق: در روستای برسیان درمانگاهی با تمام وسائل توسط خیری ساخته شده است ولی علوم پزشکی مجوز فعالیت به آن را نمی دهد با توجه به اینکه وزیر بهداشت به امر بهداشت و درمان تاکید زیادی دارند ایا راه اندازی این درمانگاه کمک به مردم این منطقه نخواهد بود نظر شما چیست و چه اقدامی باید صورت گیرد؟
این موضوع را حتما پیگیری خواهم کرد.

 


شایان ذکر است رسول یاحی و همراهان بعد از شرکت در مراسم عزاداری و روضه خوانی از گلزار شهدای روستای دستجرد بازدید بعمل آورده و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

همچنین بخوانید:

6 نظر در مورد “مطالعات تخصصی در زمینه ی مشکلات گاوخونی در دست اجراست”

  1. خدا …. هر آن کس این منطقه را به این روز انداخت…و کل منطقه را از بین بردند. هر روز باید یک جوان را تا لب گور بدرقه کنیم… به چه امیدی زنده باشیم درصد امید جوانان به صفر رسیده که شاید سرطانی فردا یکی از ما باشیم……

  2. ورزنه ای گفت:

    دیگر چه طور باید اثبات شود چند جوان دیگه باید بمیرند.شما میتونید امار رو از مراکز مسئول بگیرید.من از مسئولین خواهش میکنم به این موضوع که بسیار جدیست و باعث نگرانی همه مردم شده رسیدگی کنند.با تشکر

  3. حسن گفت:

    ورزنه از خود شهر اصفهان ظاهرا هواش که تمیز تره.کارخونه و اینا هم که نداره که الودگی تولید کنن وتغذیه ی مردم هم از شهر های بزرگ ساده ترو سالم تره.پس چرا امار سرطان تو شهر ما سه برابر اصفهانه(به نسبت جمعیت)
    ایا اگه این مشکل تو شهر تهران هم بود،همین طور دس دس میکردن .این همه شهید تو دفاع مقدس دادیم .ایا این حق این مردمه.دیگه نمیشه تو ورزنه کوچه ای پیدا کرد که کشته ی سرطانی نداشته باشه!!
    خواهشا پیگیری کنید

  4. شهروندورزنه گفت:

    عوارض خشکی تالاب گاوخونی اگه از دریاچه ارومیه بیشتر نباشه کمتر نیست ولی نمیدونم چرا به اونجا انقدر اهمیت میدن و ستاد احیا تشکیل دادن و کارشناسان خارجی اوردن و اینجا……….واقعا متاسفم

  5. شاهد گفت:

    تا کی وعده های بی فایده.
    قابل توجه مسوولین

  6. حسن گفت:

    من نمیدونم تا کی باید جوانان شهرمون رو از دست بدیم.آقای یاحی برسی که نمیخاد مال خشکی باتلاق و ریزگردهاست تا دیر نشده اقدام کنید.چه طوره که برای دریاچه ارومیه چندین گروه کارشناس از کشورهای دیگه مثل ژاپن آوردید!!!

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.