اصفهان شرق

حضور ۱۸۰ هزار تبعه خارجي مجاز در استان اصفهان/ آمار دقيقي از اتباع غيرمجاز نداريم

کدخبر: 46666
1393/10/01 در ساعت 19:00

به گزارش اصفهان شرق؛ سرهنگ عاصمي به تشريح بخشي از وظايف پليس اطلاعات و امنيت عمومي پرداخت و گفت: كنترل و نظارت بر اصناف، نظارت بر اماكن عمومي در صدور پروانه‌هاي كسب، ارتباط با اتحاديه صنفي و تعامل با آنها به منظور خدمات‌دهي بهتر واحدهاي صنفي، مباحث مرتبط با اداره مهاجرت و گذرنامه و نيز اتباع خارجه از جمله وظايف اين پليس است.
وي افزود: درحال حاضر، بيش از ۱۸۰ هزار اتباع خارجه مجاز در سطح استان اصفهان داريم اما آمار دقيقي از مهاجران غيرمجاز در دست نيست.
رييس پليس اطلاعات و امنيت عمومي اصفهان با بيان اينكه در بحث پليس امنيت اخلاقي، رويكرد ما، تذكر، ارشاد و رسيدگي به جرايم اخلاقي است، تصريح كرد: در خصوص حمل و جابجايي اتباع خارجه غيرمجاز، چنانچه فردي دستگير شود به طور قطع خودروي وي به مدت ۶ ماه تا يك‌سال توقيف شده و تمام هزينه‌هاي نگهداري و پاركينگ بر عهده او خواهد بود.
وي با اشاره به اينكه براي برخورد بهتر با اين معضل، به تصويب قوانين مناسب نياز داريم، خاطرنشان كرد: به طور متوسط، روزانه حدود ۱۰ تا ۱۵ خودرو در اين زمينه توقيف مي‌شود.
سرهنگ عاصمي اظهار كرد: در حال حاضر بيش از ۲۰۰ هزار واحد صنفي در استان اصفهان داريم كه به صورت تصادفي مورد بازديد قرار مي‌گيرند و گزارشات آنها در حوزه‌هاي اخلاقي و اجتماعي پيگيري مي‌شود.
رييس پليس اطلاعات و امنيت عمومي اصفهان با بيان اينكه در اين استان، كمتر از يك درصد، برخورد با اصناف در موضوعات اخلاقي داشته‌ايم، گفت: خوشبختانه، صنوف ما در استان اصفهان از نظر اخلاقي رضايت‌بخش هستند.
وي درخصوص مهاجرت تعدادي از خانواده‌هاي سوري به اصفهان، اظهار كرد: متاسفانه برخي افراد شياد با عنوان خانواده‌هاي سوري اقدام به اخاذي و تكدي‌گري در سطح شهر مي‌كنند اما بايد متذكر شويم كه خانواده‌هاي سوري، با مجوز وارد شده‌اند و تاكنون مشكلي از سوي آنها رخ نداده است.
سرهنگ عاصمي با اشاره به اينكه در خصوص آرايشگاه‌هاي زنانه، تكليف، توسط قانون مشخص شده است، خاطرنشان كرد: تعدادي گزارش پيرامون مصرف و استعمال مواد مخدر در آرايشگاه‌هاي زنانه دريافت كرديم كه پس از مراجعه، موردي مشاهده نشد؛ البته در اصفهان به ندرت با اين مورد روبرو بوده‌ايم اما خوشبختانه، اكثر شاغلان در اين صنف در استان اصفهان، از انسان‌هاي شريفي هستند. 

منبع:ایمنا