سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:00 - دوشنبه 01 دی 1393

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان:

لیدرهای محلی حلقه گمشده گردشگری استان‌ اصفهان است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: لیدرهای محلی حلقه گمشده گردشگری استان‌ها است و اداره میراث فرهنگی استان اصفهان به جد پیگیر وجود لیدرهای محلی به همراه تورها در اصفهان است.

به گزارش اصفهان شرق؛ فریدون اللهیاری اظهار کرد: راهنمایان محلی با اهالی بازار و صنایع‌ دستی تعامل پایداری دارند و با اداره میراث فرهنگی استان ارتباط دارند، بنابراین می‌طلبد که این راهنمایان همراه تورها باشند.

وی بیان کرد: برای ورود توریست‌های خارجی به مکان‌های اقامتی بروشوری مختصری تهیه شده که هم شامل خیر مقدم و خوش‌آمدگویی است و هم اطلاعاتی راجع به شهر و صنایع‌ دستی و اطمینان خاطری برای آنها در سفر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان اصفهان پیرامون تغییر کاربری تعدادی از مغازه‌های میدان امام تصریح کرد: طبق مصوبه‌ای، یک درصد از مغازه‌های میدان امام می‌توانند به فروش غیر از صنایع دستی بپردازند که البته باید با صنایع‌ دستی ارتباط داشته باشد و زیرمجموعه خدمات گردشگری باشد اما متاسفانه تغییر کاربری مغازه‌ها به دمپایی فروشی و اسباب‌بازی فروشی زیاد شده است.

وی تاکید کرد: سازمان، هم‌پای اتحادیه صنایع‌ دستی این معضل را در کارگروه صنایع دستی میراث و گردشگری استان مطرح کرده و در شورای فرهنگی عمومی و جلسات کمیته فنی که در خود سازمان برگزار می‌شود نیز این موضوع را مطرح کرده و در حال بررسی هستیم.

الهیاری در ادامه افزود: فارغ از بحث صنفی و صنایع‌ دستی که خیلی برای ما مهم است، اعتقاد این است که میدان امام به عنوان یک مجموعه فاخر جهانی باید فعالیتی در خور با صنایع‌ دستی سنخیت داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان اصفهان ادامه داد: مشکل حوزه صنایع‌ دستی این است که تعداد متولیان آن زیاد است.

وی گفت: سیاست‌گذاری و بحث حمایتی صنایع‌ دستی زیر نظر سازمان است اما بحث صنفی آن زیر نظر ما نیست یعنی اتاق اصناف و سازمان صنعت و تجارت متولی آن هستند.

اللهیاری با اشاره به اینکه تنوع در مالکیت غرفه‌های میدان امام مشکلی است که باید حل شود، بیان کرد: در کارگروه‌ها و شوراها مذاکراتی با معاونت صنعت و تجارت داشته‌ایم و قرار است نشستی با متولیان دولتی و اوقاف داشته باشیم تا بتوانیم این مشکل را حل کنیم و در نوروز امسال این وضعیت را سامان بدهیم و این چهره مخدوش را در میدان امام نبینیم.

انتهای پیام

منبع:فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.