سرویس: غیر تولیدی » نقلی 08:00 - دوشنبه 01 دی 1393

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اصفهان

مراسم زیارت از راه دور پیامبر‌ اکرم(ص) در سراسر استان اصفهان برگزار شد

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اصفهان گفت: مراسم زیارت از راه دور پیامبر‌ اکرم(ص) در سراسر استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌‎الاسلام محمدرضا صالحیان اظهار داشت: مراسم معنوی زیارت از راه دور پیامبر اکرم‌(ص) امروز همزمان با وفات آخرین فرستاده الهی در مساجد، حسینیه‌ها و امامزاده‌های استان برگزار شد و مصلا‌های نمازجمعه شهرستان‌های مختلف استان اصفهان نیز روز جمعه این مراسم را برگزار کردند.

وی افزود: مراسم زیارت از راه دور پیامبر اکرم‌(ص) صبح امروز با حضور مردم مومن اصفهان در حسینیه ثارالله این شهر برگزار شد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اصفهان تصریح کرد: همزمان با 28 صفر سالروز رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و امام حسن مجتبی(ع)، شهرستان‌های استان اصفهان غرق در ماتم و عزاست و هیئت‌های مذهبی و عزاداران اهل بیت عصمت و طهارت با به راه انداختن دست‌جات عزادارای در سوگ دو بزرگ مرد تاریخ به سر و سینه زدند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین زیارت از راه دور پیامبر گرامی اسلام(ص) نیز در مساجد، حسینیه‌ها و اماکن متبرکه برگزار شد.

حجت‌الاسلام صالحیان با اشاره به اهمیت بررسی زندگی سیاسی و اجتماعی ائمه برای جوانان اظهار داشت: از امامان جماعت خواسته شده تا در این روزهای پایانی ماه صفر در منبرهای خود زندگی سیاسی و اجتماعی رسول اکرم(ص) و امام رضا (ع) را برای جوانان تبیین کنند.

وی پیرامون برنامه‌های این مرکز در 3 روز پایانی ماه صفر گفت: زیارت از راه رسول اکرم (ص) در مساجد و مصلی‌ها یکی از برنامه‌های این روزها به ویژه روز رحلت نبی مکرم (ص) به شمار می‌رود.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اصفهان از برگزاری نمایشگاه‌های کتاب با موضوعیت پرداختن به شخصیت و زندگی ائمه(ع) در اصفهان خبر داد و خاطر نشان کرد: در راستای پرداختن ویژه به وجود مبارک امام رضا (ع) و رسول اکرم(ص) در مساجدی که شرایط برگزاری نمایشگاه کتاب داشته باشد، نمایشگاه برگزار شده و ائمه جماعت نیز از طریق منبر، به این مسائل می‌پردازند.

وی پیرامون جزئیات این برنامه‌ها گفت: از آنجایی که ما ایرانی‌ها افتخار میزبانی امام رضا(ع) را داریم، برای آشنایی بیشتر نسل جوان با این امام همام، از طرق مختلف مانند مسابقه کتابخوانی و نمایشگاه کتاب عمل می‌کنیم.

حجت‌الاسلام صالحیان با چگونه برگزار شدن زیارت از راه دور پیامبر (ص) تصریح کرد: این مراسم همچنین روز جمعه در مصلی‌ها قبل از ایراد خطبه‌ها، در حالی که روبه سوی قبر شریف پیامبر (ص) قرار گرفته، با قرائت زیارت نامه برگزار شده و در مساجد هم امروز این مراسم برگزار شد.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.