سرویس: غیر تولیدی » نقلی 18:38 - یکشنبه 30 آذر 1393

ترکاشوند گلایه کرد:

عدم اطلاع‌رسانی صحیح آموزش و پرورش به مدارس در زمان آلودگی هوا

دبیر طرح جامع آلودگی هوای استان اصفهان گفت: با وجود اطلاع رسانی به آموزش و پرورش در زمانهای آلودگی، اداره آموزش و پرورش اطلاع رسانی صحیحی به مدارس تحت پوشش خود ندارد.

به گزارش اصفهان شرق؛ مهدی تَرشکاوند با توجه به آلودگی های مداوم روزهای اخیر در اصفهان تا مرز شاخص ۲۰۰ و عدم تعطیلی مدارس اظهار داشت: در این مواقع دستورالعمل در تمام دنیا این است که متوسط شاخص را در نظر بگیریم به این معنا که به طور مثال شاخص های آلودگی در ایستگاه های احمدآباد، دروازه شیراز، دروازه تهران، میدان لاله و غیره با یکدیگر جمع می شود و متوسط ۱۲ ساعته و ۱۴ ساعته بر روی سایت قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه با توجه به آلودگی هوای اصفهان شاخص ۸ ساعته نیز برای اطلاع بیشتر مردم در نظر گرفته شده است، افزود: بر اساس این دستورالعمل شاخص  آلودگی ۱۰۰ تا ۲۰۰ نشانه هشدار و از ۲۰۰ تا ۳۰۰ اضطرار و ۳۰۰ به بالا نشانه بحران است که خوشبختانه در سال جاری هنوز از مرز ۲۰۰ نیز رد نشده ایم.

مشاور سازمان محیط زیست و دبیر طرح جامع آلودگی هوای استان اصفهان تاکید کرد: به دلیل شرایط خاص اصفهان کمیته مهار تشکیل شده است که نمایندگانی از ارگان های هواشناسی، علوم پزشکی، محیط زیست، صنعت و معدن و شرکت شهرک ها در آن حضور دارند و با تشکیل جلسه در زمان بحران درباره اقدامات لازم در زمان شدت آلایندگی تصمیم می گیرند.

رسیدن به شاخص آلودگی کمتر از ۵۰ را مدنظر قرار داده ایم

وی با توجه به شرایط بسیار ناسالم هوا در طول هفته گذشته، عدم اطلاع رسانی کافی در این زمینه و عدم رعایت نکات ایمنی برای دانش آموزان و به ویژه مهدکودک ها تاکید کرد: در هفته گذشته برای صدا و سیما و آموزش و پرورش به منظور اطلاع رسانی عمومی اطلاعیه صادر شده است اما متاسفانه اداره آموزش و پرورش اطلاع رسانی صحیحی به مدارس تحت پوشش خود در زمینه اقدامات لازم در زمان آلایندگی ندارد.

ترکاشوند تاکید کرد: در جلسه ای که با اعضای کمیته بازرسی استانداری داشتیم این موضوع مطرح شد که لازم است آموزش و پرورش درطول دو ماه  آینده که شرایط اینورژنی در اصفهان برقرار است این موضوع را به شکل صحیح مدیریت کند.

وی در ادامه تصریح کرد: گرچه تاکنون متوسط شاخص آلودگی هوای اصفهان به ۲۰۰ نرسیده است اما این موضوع برای ما قانع کننده نیست و باید به شرایط نرمال یعنی زیر ۵۰ برسیم.

مشاور سازمان محیط زیست با توجع به طرح مباحثی در این زمینه که محیط زیست آلودگی های بالاتر از ۲۰۰ را در سایت خود درج نمی کند، تاکید کرد: این تفکری صحیح نیست چرا که این اداره یک دستگاه نظارتی و نه اجرایی است.

از اعلام شرایط بحران آلودگی ابایی نداریم

وی اضافه کرد: در واقع این عمل برای ما فایده ای ندارد بلکه زمانی این سازمان ذی نفع است که بر دستگاه های مربوطه برای انجام وظایف خود در راستای کاهش آلودگی هوا فشار وارد کند.

ترکاشوند گفت: محیط زیست بارها با جرات اعلام کرده که برخلاف تهران، اصفهان در طول ماه سرد امسال اصلا هوای پاک نداشته است این درحالی است که در بسیاری از روزهای این ماه شاخص آلودگی ۵۱ بوده است و اگر قرار به مخفی کاری بود می توانستیم شاخص ۵۱ را به ۵۰ تغییر داده و تعداد روزهای پاک اصفهان را افزایش دهیم.

وی افزود: با صدای بلند اعلام می کنیم که اگر هوای اصفهان به شرایط  اضطرار برسد از اعلام آن هیچ گونه رودربایستی نداریم.

منبع:مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.