سرویس: غیر تولیدی » نقلی 17:00 - یکشنبه 30 آذر 1393

بزرگزاد تشریح کرد:

روش های ایمنی برای پیشگیری از گازگرفتگی/آمار بالای مرگ خاموش در اصفهان

مدیر عامل آتش نشانی اصفهان گفت: با توجه به آمار بالای گازگرفتگی در استان اصفهان بر رعایت روش های ایمنی مختلف برای پیشگیری از مرگ خاموش تاکید کرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ بهزاد بزرگزاد د با توجه به فصل سرما و میزان بالای گازگرفتگی در استان اصفهان اظهار داشت: برخی نکات هست که مردم باید در استفاده از وسایل گازسوز به آنها توجه کنند از جمله اینکه اولا به طور کلی  آبگرمگن و بخاری نباید در مکان هایی که هوا جریان ندارد استفاده شود.

وی افزود: از سوی دیگر مردم باید به رنگ شعله وسایل گازسوز توجه کنند که آبی باشد اما رنگ نارنجی و زرد نشانه ای بر احتراق ناقص و هشداری برای خطر است.

مدیر عامل آتش نشانی اصفهان با بیان اینکه در هنگام نصب بخاری دودکش با شرایط استاندارد لازم نصب شود، تاکید کرد: مردم باید دودکش خروجی از بخاری را بررسی کنند تا گرم باشد؛ سرد بودن لوله بخاری نشانه ای بر داخل شدن گازهای سمی به داخل محوطه مسکونی است.

وی ادامه داد: لازم است باز بودن مسیر دودکش با روش های مختلف از جمله به کمک چراغ قوه، وزنه و طناب و شمع روشن چک شود که اگر شعله را به سمت خود بکشد نشانه ای بر باز بودن مسیر است.

بزرگزاد تصریح کرد: همچنین دودکش ها باید دارای کلاهک ایمنی باشد تا برف و اشیاء مسیر این دودکش ها را مسدود نکنند ضمن اینکه دودکش باید تا یک متر از سطح بام بالاتر باشد.

وی در ارتباط با برخی عملکردهای غلط نصب دودکش در منازل تاکید کرد: با وجود تذکرهای مکرر در رسانه های جمعی باز هم مشاهده شده که برخی دودکش را در سطل آب قرار می دهند و تصور می کنند گازهای سمی جذب آب می شود.

مدیر عامل آتش نشانی اصفهان اضافه کرد: این در حالی است که به هیچ عنوان گازهای سمی حاصل از احتراق در آب حل نمی شوند و پس از مدتی گازهای مونوکسید کربن و دی اکسید کربن وارد محیط می شود و موجب سرگیجه و سردرد شده و در صورت دوز زیاد گازهای سمی ممکن است منجر به مرگ می شود.

وی همچنین در ارتباط با خارج کردن دودکش از درب منازل با برش بخشی از درب گفت: این کار به هیچ عنوان تخصصی نیست چرا که باید دقت کنیم که این بارش باعث ایجاد زاویه منفی نشود ضمن اینکه لوله پیش از افقی شدن باید سه متر به شکل عمودی بالا برود.

بزرگزاد همچنین در ارتباط با بخاریهای ODS نیز بیان داشت: سیستم این بخاریها به گونه ای است که وقتی درصد اکسیژن از ۲۰ به ۱۸ درصد می رسد پیلوت از ترموکوپل جدا شده و آغاز به پرش می کند که باعث سرد شدن ترموکوپل و بسته شدن مسیر گاز می شود.

وی با اشاره به اینکه این بخاری ها باید ممهور به مهر تجاری باشد، اضافه کرد: این گونه وسایل گرمایی در مراکز تجاری می تواند استفاده شود که درب آن مدام باز و بسته می شود و استفاده از آنها در منازل مسکونی ممنوع است.

منبع:مهر

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.