سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:00 - یکشنبه 30 آذر 1393

رئیس پلیس فتای اصفهان:

استفاده از شبکه‌های اجتماعی در استان اصفهان آموزش داده شود

رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: با توجه به گستردگی شبکه‌های اجتماعی و پیش روی جامعه به سمت شبکه‌ای شدن، باید ‌آموزش‌هایی درباره استفاده از این شبکه‌ها صورت گیرد‌.

به گزارش اصفهان شرق؛ سرهنگ مصطفی مرتضوی در نشست خبری پلیس فتا و پلیس امنیت عمومی اصفهان با بیان سهم 69 درصدی جرائم اقتصادی در فضای سایبری اظهار داشت: سهم جرائم اقتصادی در فضای سایبری از دیگر حوزه‌ها بیشتر بوده و 69 درصد را به خود اختصاص می‌دهد و در حال حاضر در این فضا، جرائم سایبری اقتصادی 300 درصد افزایش یافته است.

وی پیرامون سهم دیگر حوزه‌ها در جرایم سایبری افزود: حوزه اجتماعی 3 درصد و حوزه اخلاقی 21 درصد در جرایم سایبری سهم دارند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان با اشاره به آمار کشف وقوع جرائم در استان اصفهان خاطرنشان کرد: در رابطه با پیشگیری و کشف وقوع جرائم، اقدامات خوبی در اصفهان انجام پذیرفته و 118 درصد نسبت کشف به وقوع جرائم سایبری در اصفهان صورت گرفته و این به معنای آن بوده که پلیس فتای اصفهان به جز کشف 100 درصد جرائم سایبری صورت گرفته در این استان، 18 درصد از جرائم سایبری دیگر استان‌ها را نیز کشف کرده است.

وی 80 درصد انگیزه جرائم سایبری را انگیزه منافع مالی دانست و تصریح کرد: 10 درصد این جرائم با انگیزه غیراخلاقی، 5 درصد با انگیزه کنجکاوی و سرگرمی و 5 درصد انگیزه جرائم نیز انتقام‌جویانه است.

‌مرتضوی پیرامون شگرد‌ها و انواع جرائم اخلاقی در فضای سایبری افزود: 66 درصد جرائم اخلاقی در شبکه‌های اجتماعی، 21 درصد در وب‌سایت‌ها، 9 درصد در وبلاگ‌ها و 4 درصد در ایمیل‌ها انجام می‌گیرد و 49 درصد آن به نشر اکاذیب و هتک حرمت، 33 درصد انتشار عکس‌ها و فیلم‌های خصوصی، 8 درصد ایجاد مزاحمت و 8 درصد انواع جرائم اخلاقی مربوط به مسائل عفت عمومی است.

وی پیرامون آمار جرائم حوزه اقصادی اصفهان گفت: 71 درصد کل جرائم اقتصادی از طریق کلاهبرداری رایانه‌ای و 29 درصد هم برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی افراد بوده و که کلاهبرداری‌ها در این جرائم به طور عمده از طریق پیامک‌های ارسالی برای مردم انجام می‌گیرد.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان با اشاره به ضعف آموزشی در حوزه سایبری و به‌ویژه شبکه‌های اجتماعی اظهار داشت: با توجه به گستردگی شبکه‌های اجتماعی و پیش روی جامعه به سمت شبکه‌ای شدن، باید ‌آموزش‌هایی درباره استفاده از این شبکه‌ها صورت گیرد.

‌انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.