سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:10 - یکشنبه 30 آذر 1393

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان:

گرامیداشت حماسه ۸ دی مردم اصفهان با سخنرانی دادستان کشور برگزار می‌شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: با حضور دادستان کل کشور بزرگداشت حماسه مردم اصفهان در ۸ دی را که یک روز قبل از تمام ایران در مقابل فتنه‌گران ایستادند، گرامی می‌داریم.

به گزارش اصفهان شرق؛ جعفر عسگری در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در روز 25 آبان بنای ساخت یک سریال فاخر پیرامون شهدای اصفهان و ملی شدن روز 25 آبان زده شد، اظهار داشت: هرچه حماسه مردم در روز اربعین بزرگتر باشد، دشمنی دشمنان بیشتر می‌شود، بنابراین لازم است که برنامه‌های فرهنگی تاثیرگذار در کشور عراق و کشور ما نیز بیشتر شود.

وی با اعتقاد بر اینکه مشکل اصلی در عدم توجه و برنامه‌ریزی برای هیئات مذهبی است، افزود: باید برنامه‌ریزی مدون داشته و برنامه‌های خود را تنها به مقاطع زمانی خاص محدود نکنیم. البته پیشنهادهای زیادی در این زمینه داده شده و قرار شده تا اصفهان نقش خود را در پیاده‌روی مسیر نجف تا کربلا ایفا کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان با تأکید بر لزوم بزرگداشت حماسه 9 دی بیان کرد: از جمله اهداف و نتایج فتنه 88 شکاف در بین نیروهای انقلابی، تزلزل در اعتقاد به ساز و کار مردم‌سالاری دینی، موضع‌گیری برخی خواص و نخبگان، مخدوش کردن اقتدار ملی پس از حضور 84 درصدی مردم که به تلخی مبدل شده و زمینه‌ساز انقلاب رنگی را فراهم کرد و حضور گسترده شبکه‌های اجتماعی در این فتنه را می‌توان نام برد.

وی با بیان اینکه باید حماسه 9 دی به درستی ترسیم شده و در این زمینه بصیرت‌افزایی صورت بگیرد، ادامه داد: باید کاری کرد که فتنه‌گران میدانی برای بروز و ظهور پیدا نکرده و مردم هوشیارتر عمل کنند، 9 کمیته برنامه‌ریزی برای این کار صورت گرفته و 9 کمیته شهرستانی هم شکل گرفته و روز 8 دی با سخنرانی حجت‌الاسلام رئیسی، دادستان کل کشور بزرگداشت حماسه مردم اصفهان در 8 دی را که یک روز قبل از تمام ایران در مقابل فتنه‌گران ایستادند، گرامی می‌داریم.

عسگری با اشاره به اینکه باتوجه به فعال‌شدن جریان‌های سیاسی خاص با جهت‌گیری حضور در انتخابات باید زمینه بروز و ظهور فتنه‌گران را محدود کنیم، خاطرنشان کرد: تببین دستاوردهای 9 دی و عبرت‌آموزی، یادآوری هتک حرمت عاشورا و تبیین نقش مدیریت و مهار فتنه باید در راستای عملکرد ما قرار داشته باشد و اگر ما در بحث دشمن‌شناسی ضعیف عمل کنیم و تاکتیک‌های دشمن را باز نکنیم چه بسا در آینده فتنه‌های دیگری به پا کنند.

وی با بیان اینکه باید محل وقوع وقایع انقلاب مورد توجه بیشتر قرار بگیرد، گفت: دستاوردهای انقلاب باید بیش از این تبیین و تشریح شود اما برخی از ادارات در جمع‌آوری اسناد خود نیز ضعیف عمل کرده و تنها اسم بردن از شهدا کافی نبوده و این وظیفه خطیر بر عهده شهرداری است و البته نباید برنامه‌ها تنها به شهر اصفهان محدود شده و باید تمام استان و شهرستان‌ها از برنامه‌های فرهنگی بهره‌برداری کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: باید نمایشگاهی برای عرضه آثار دفاع مقدس ساخته شود چرا که پیشگامان انقلاب در حال از دنیا رفتن بوده و هنوز محلی برای جمع‌آوری آثار آنها وجود ندارد همچنین باید با فساد مالی و اداری مبارزه کنیم چرا که دیگر جامعه ظرفیت شنیدن خبر جدیدی از فساد را نداشته و نباید تنها به همایش اکتفا کرده و باید به صورت واقعی به این موضوع رسیدگی کنیم و نباید تمام اختلاف نظرها را بروز و ظهور دهیم.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت شهرداری و شورا در قالب کارگروهی برای استفاده از توان فکری و امکانات شکل دهیم، تصریح کرد: باید نهاد شورای هماهنگی تبلیغات که یک مجموعه غیر دولتی بوده مستقل شده و از نظر تأمین بودجه بی‌نیاز باشد تا بتواند فعالیت خود را گسترش دهد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.