اصفهان شرق

سالانه بیش از 44 میلیون تُن بار از استان اصفهان منتقل می‌شود

کدخبر: 46336
1393/09/29 در ساعت 16:00

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول زرگرپور در جلسه‌ای که با نمایندگان تشکل‌های صنفی حمل‌ و نقل بار و مسافر و رانندگان و کامیون‌داران برگزار شده بود، اظهار کرد: روز 26 آذرماه و فرمان تاریخی امام راحل در تاریخ ماندگار است.

وی بیان کرد: روز 26 آذرماه سال 62 زمانی که بندرهای کشور مملو از بار و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم بود و سیستم حمل‌ و نقل امکان جابه‌جایی آنها را به داخل کشور نداشت و احتمال هجمه دشمن هم وجود داشت، امام راحل فرمانی را مبنی بر حرکت کامیون‌داران به سمت بندرها و تخلیه بارها را صادر کردند.

استاندار اصفهان ادامه داد: این صنف زحمت‌کش ولایت‌مداری خود را در وادی عمل به اثبات رساندند و فرمان امام راحل را اطاعت کردند و با حرکت به سمت بندرها بارها را جابه‌جا کردند و به همین دلیل روز 26 آذرماه به نام روز حمل‌ و نقل نام‌گذاری شد.

وی تأکید کرد: بخش حمل‌ و نقل بار و مسافر استان اصفهان طبق آمارها و گزارشات رسمی کشور دارای جایگاه رفیعی است به نحوی که حدود 44 میلیون تُن بار از شریان‌های حیاتی استان عبور می‌کند که رتبه نخست را در کشور دارد و همچنین 20 درصد از کل جمعیت مسافران کشور از استان اصفهان عبور کرده که پس از تهران و مشهد رتبه سوم را داریم.

زرگرپور با بیان اینکه استان از لحاظ تعداد مجتمع‌های بین‌راهی، پایانه‌ها و ناوگان و رانندگان دارای رتبه نخست در کشور است، گفت: بنابراین استان اصفهان از حیث بخش حمل‌ و نقل جاده‌ای دارای یک سرمایه عظیم و قابل‌ تقدیر است و وظیفه است که مسئولان آن را ارج نهند.

وی در پایان از تشکیل کارگروه تخصصی با حضور نمایندگانی از بخش خصوصی و دولتی در بخش حمل‌ و نقل برای رفع مشکلات و معضلات درون استانی و حتی ملی خبر داد و اضافه کرد: به منظور پیگیری مشکلات ملی در این عرصه و هماهنگی با وزرای مربوطه و نمایندگان مجلس این کارگروه تشکیل می‌شود.

انتهای پیام

منبع:فارس