سرویس: غیر تولیدی » نقلی 16:00 - شنبه 29 آذر 1393

استاندار اصفهان:

سالانه بیش از 44 میلیون تُن بار از استان اصفهان منتقل می‌شود

استاندار اصفهان از انتقال بیش از 44 میلیون تُن بار از شریان‌های حیاتی استان اصفهان خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول زرگرپور در جلسه‌ای که با نمایندگان تشکل‌های صنفی حمل‌ و نقل بار و مسافر و رانندگان و کامیون‌داران برگزار شده بود، اظهار کرد: روز 26 آذرماه و فرمان تاریخی امام راحل در تاریخ ماندگار است.

وی بیان کرد: روز 26 آذرماه سال 62 زمانی که بندرهای کشور مملو از بار و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم بود و سیستم حمل‌ و نقل امکان جابه‌جایی آنها را به داخل کشور نداشت و احتمال هجمه دشمن هم وجود داشت، امام راحل فرمانی را مبنی بر حرکت کامیون‌داران به سمت بندرها و تخلیه بارها را صادر کردند.

استاندار اصفهان ادامه داد: این صنف زحمت‌کش ولایت‌مداری خود را در وادی عمل به اثبات رساندند و فرمان امام راحل را اطاعت کردند و با حرکت به سمت بندرها بارها را جابه‌جا کردند و به همین دلیل روز 26 آذرماه به نام روز حمل‌ و نقل نام‌گذاری شد.

وی تأکید کرد: بخش حمل‌ و نقل بار و مسافر استان اصفهان طبق آمارها و گزارشات رسمی کشور دارای جایگاه رفیعی است به نحوی که حدود 44 میلیون تُن بار از شریان‌های حیاتی استان عبور می‌کند که رتبه نخست را در کشور دارد و همچنین 20 درصد از کل جمعیت مسافران کشور از استان اصفهان عبور کرده که پس از تهران و مشهد رتبه سوم را داریم.

زرگرپور با بیان اینکه استان از لحاظ تعداد مجتمع‌های بین‌راهی، پایانه‌ها و ناوگان و رانندگان دارای رتبه نخست در کشور است، گفت: بنابراین استان اصفهان از حیث بخش حمل‌ و نقل جاده‌ای دارای یک سرمایه عظیم و قابل‌ تقدیر است و وظیفه است که مسئولان آن را ارج نهند.

وی در پایان از تشکیل کارگروه تخصصی با حضور نمایندگانی از بخش خصوصی و دولتی در بخش حمل‌ و نقل برای رفع مشکلات و معضلات درون استانی و حتی ملی خبر داد و اضافه کرد: به منظور پیگیری مشکلات ملی در این عرصه و هماهنگی با وزرای مربوطه و نمایندگان مجلس این کارگروه تشکیل می‌شود.

انتهای پیام

منبع:فارس

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.