سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:00 - شنبه 29 آذر 1393

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اصفهان

زندگی سیاسی و اجتماعی رسول اکرم(ص) و امام رضا(ع) برای نسل جوان تبیین شود

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اصفهان گفت: باید به بررسی زندگی سیاسی و اجتماعی رسول اکرم (ص) و امام رضا (ع) بیشتر پرداخته شود و زندگی سیاسی این شخصیت‌های بزرگ برای جوانان تبیین شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام محمدرضا صالحیان با اشاره به اهمیت بررسی زندگی سیاسی و اجتماعی ائمه برای جوانان اظهار داشت: از امامان جماعت خواسته شده تا در این روزهای پایانی ماه صفر در منبرهای خود زندگی سیاسی و اجتماعی رسول اکرم(ص) و امام رضا (ع) را برای جوانان تبیین کنند.

وی پیرامون برنامه‌های این مرکز در 3 روز پایانی ماه صفر گفت: زیارت از راه رسول اکرم (ص) در مساجد و مصلی‌ها یکی از برنامه‌های این روزها به خصوص روز رحلت نبی مکرم (ص) به شمار می‌رود.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اصفهان از برگزاری نمایشگاه‌های کتاب با موضوعیت پرداختن به شخصیت و زندگی ائمه(ع) در اصفهان خبر داد و خاطر نشان کرد: در راستای پرداختن ویژه به وجود مبارک امام رضا (ع) و رسول اکرم(ص) در مساجدی که شرایط برگزاری نمایشگاه کتاب داشته باشد، نمایشگاه برگزار شده و ائمه جماعت نیز از طریق منبر، به این مسائل می‌پردازند.

وی پیرامون جزئیات این برنامه‌ها گفت: از آنجایی که ما ایرانی‌ها افتخار میزبانی امام رضا(ع) را داریم، برای آشنایی بیشتر نسل جوان با این امام همام، از طرق مختلف مانند مسابقه کتابخوانی و نمایشگاه کتاب عمل می‌کنیم.

حجت‌الاسلام صالحیان با چگونه برگزار شدن زیارت از راه دور پیامبر (ص) تصریح کرد: در روز جمعه در مصلی‌ها قبل از ایراد خطبه‌ها، در حالی که روبه سوی قبر شریف پیامبر (ص) قرار می‌گیریم زیارت نامه را می‌خوانیم و در مساجد هم همین کار در روز و شب رحلت پیامبر انجام می‌پذیرد.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.