سرویس: اخبار شهرستان » اژیه 18:45 - جمعه 28 آذر 1393

معاون فرهنگي اداره كل اوقاف و امور خيريه استان اصفهان:

خيرين نيك انديش کارهای به زمین مانده را به سرانجام برسانند

معاون فرهنگي اداره كل اوقاف و امور خيريه استان اصفهان گفت: اگر كاري در جامعه ما به زمين مانده است خيرين نيك انديش وارد عمل شوند و اين كارها را به سرانجام برسانند.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از اژیه: بمناسبت هفته وقف حجت الاسلام توسلي سخنران پيش از خطبه هاي نماز جمعه شهر اژيه بود.
معاون فرهنگي اداره كل اوقاف و امور خيريه با اشاره به تعداد زياد موقوفات در استان اصفهان عنوان داشت: استان اصفهان با 718 بقعه متبركه و حدود 13500 موقوفه از نظر موقوفات در رتبه سوم كشور قرار دارد. اوقاف و امور خيريه استان اصفهان در اجراي طرح بصيرت عاشورايي رتبه اول كشور را كسب كرده است و اين امر مرهون نيات خيرانديش بزرگواراني است كه از مال خود گذشتند و در اين عرصه گام نهادند.
وی با اشاره به تعدد موقوفات در بخش جلگه، بن رود و جرقويه خاطرنشان کرد: حدود 36 بقعه متبركه در اين مناطق وجود دارد كه 4 امامزاده شاخص آن عبارتند از: امامزاده سيد محمد شهر اژيه، امامزاده عبدالعظيم شاتور، امامزاده اسحاق شهر هرند، امامزاده مير زين العابدين شهر ورزنه
توسلي با اشاره به رويكرد فرهنگي سازمان اوقاف و امور خيريه گفت: پيرو فرمايش رهبر بزرگوار انقلاب كه فرمودند: بايد بقاع متبركه و امامزادگان ما قطب فرهنگي شوند در اين راستا سازمان اوقاف گام هاي مثبتي را برداشته و در 14 امامزاده شرق اصفهان كانون فرهنگي دائر نموده است.

IMG_5682
وی افزود: حدود 70 درصد موقوفات نذر روضه خواني امام حسين(عليه السلام) شده است و امروز اگر استكبار و صهيونيست نمي تواند در نظام اسلامي نفوذ پيدا بكند بخاطر چهره شاخص و نوراني امام حسين (عليه السلام) در بين اذهان مسلمين بخصوص جوانان است.
معاون فرهنگي اداره كل اوقاف و امور خيريه استان اصفهان با اشاره به هفته وقف تصریح کرد: اگر كاري در جامعه ما به زمين مانده است خيرين نيك انديش وارد عمل شوند و اين كارها را به سرانجام برسانند. در زمانهاي قديم بهترين موقوفات ما در مسائل اجتماعي و فرهنگي نذر شده است ؛ مانند : نذر مساجد، حسينيه ها، حوزه هاي علميه و ….

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “خيرين نيك انديش کارهای به زمین مانده را به سرانجام برسانند”

  1. Mahamad گفت:

    سلام برادر عزیز ایشان کارشناس معاونت فرهنگی هستند نه معاون فرهنگی اوقاف چرادقت نمیکنید

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.