سرویس: غیر تولیدی » نقلی 18:00 - جمعه 28 آذر 1393

استاندار اصفهان:

اجرای سند جامع پیشگیری از اعتیاد در اصفهان عملیاتی شود

استاندار اصفهان گفت: آسیب‌شناسی و انجام پژوهش‌های علمی در‌باره شیوع مصرف قلیان به عنوان دروازه ورود به اعتیاد ضروری بوده و اجرای سند جامع پیشگیری از اعتیاد در اصفهان باید عملیاتی شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول زرگرپور در نهمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان اظهار داشت: با توجه به نقش رسانه‌ها در اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر، باید اهتمام جدی در اجرای سند جامع پیشگیری از اعتیاد استان صورت گیرد.

وی بر لزوم تقویت خدمات درمانی و ارتقای سطح کیفی این خدمات تاکید کرد و افزود: توجه ویژه به‌موضوع اعتیاد زنان، مسمومیت‌ها و مرگ ‌و‌ میرهای ناشی از مصرف اتفاقی متادون، نشت متادون در بازار آزاد، مشکلات درمان در مرکز موضوع ماده 16 قانون، اشتغال بهبودیافتگان و شیوع مصرف قلیان در بین جوانان باید به صورت کارشناسی موردتوجه قرار گیرد.

استاندار اصفهان با ابراز نگرانی و تاسف از مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد، بیان کرد: کارگروه مربوطه برای بررسی و تحلیل موضوعات تاکید شده، تشکیل و ارائه گزارش نتایج در جلسات آتی شورا ارائه شود.

وی تصریح کرد: انجام پژوهش علمی قوی در زمینه شیوع قلیان به عنوان دروازه ورود به اعتیاد با توجه به زمینه فرهنگی، تاریخی و شرعی آن ضروری است.

در این جلسه طرح اصلاح هندسی ایستگاه‌های ایست و بازرسی و ایمن‌سازی آن‌ها که توسط اداره‌کل راه و شهرسازی استان با همکاری اداره‌کل مدیریت بحران استانداری تهیه شده بود، مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.