اصفهان شرق

اصفهان رتبه دوم جذب منابع کشور را به خود اختصاص داد

کدخبر: 46218
1393/09/28 در ساعت 14:00

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول زرگرپور در نوزدهمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اصفهان، با اشاره به رتبه دوم اصفهان در کشور از نظر جذب منابع اظهار داشت: استان تهران با جذب حدود 44 درصد منابع رتبه نخست را در کشور دارد و اصفهان با 7.6 درصد جذب منابع در رتبه دوم قرار گرفته که این خود گویای بسیاری از مسائل است.

وی با بیان رتبه دوم اصفهان در مصرف منابع تصریح کرد: اصفهان در مصرف منابع نیز رتبه دوم را پس از تهران دارد زیرا تهران 46.5 درصد مصرف منابع و اصفهان 6 درصد مصرف منابع داشته‌اند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه حداقل مصرف منابع در بانک‌ها 85 درصد است، افزود: بانک‌های دولتی و نیمه دولتی 102 درصد و بانک‌های خصوصی 52 درصد منابع را مصرف می‌کنند.

وی گفت: در حال حاضر بیشترین منابعی که از اصفهان به استان‌های دیگر انتقال می‌یابد، توسط بانک‌های خصوصی انجام می‌گیرد و در همین راستا با برگزاری جلسات مختلف، تذکرات جدی به این بانک‌ها درباره جبران کمبود مصرف منابع داده شد.

‌رئیس شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اصفهان با اشاره به رتبه نخست این شورا در کشور خاطرنشان کرد: این موفقیت نتیجه یک کار گروهی بوده و همه عوامل شورا سبب به دست آمدن رتبه نخست اصفهان شدند.

‌انتهای پیام

منبع:تسنیم