سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:00 - جمعه 28 آذر 1393

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

20 درصد از مساحت اصفهان بافت فرسوده است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بافت‌های فرسوده 20 درصد از مساحت اصفهان را به خود اختصاص داده‌اند و احیای این بافت‌ها باید به صورت جدی دنبال شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ رضا امینی در چهل و نهمین اجلاس مشورتی شورا‌های اسلامی کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌های کشور ضمن تسلیت به مناسبت رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام رضا (ع) اظهار کرد: شهر اصفهان بیش از دو میلیون نفر جمعیت و حدود 20 هزار هکتار مساحت دارد.

وی با بیان اینکه اصفهان با این جمعیت و مساحت یکی از مهم‌ترین کلان‌شهر‌های کشور است، اضافه کرد: 20 درصد از مساحت اصفهان بافت فرسوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه بودجه 2 هزار و 345 میلیارد تومانی توسط شورای شهر و شهرداری اصفهان برنامه‌ریزی می‌شود، تصریح کرد: نگاه مسئولانی که از سراسر کشور به اصفهان سفر می‌کنند باید تغییر کند، چرا که این افراد برخورداری ظاهری اصفهان را مشاهده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اصفهان در دید مسئولان سراسر کشور به عنوان استان و شهری برخوردار است، ادامه داد: نگاه برخورداری به اصفهان سبب رنجش خاطر مردم می‌شود و طی سال‌های گذشته نگاه برخورداری به اصفهان سبب شده است که آثار و نتایج زیان‌باری به مردم اصفهان وارد شود.

امینی با بیان اینکه اصفهان رتبه نخست پرداخت مالیات را در کشور دارد و از نظر دریافت بودجه‌های دولتی رتبه آخر کشوری را دارد، تاکید کرد: خشکی زاینده‌رود در سال‌های اخیر سبب افسردگی مردم شده است و امیدواریم توجه مسئولان دولتی به سوی جاری شدن دائمی آب در این رودخانه باشد.

وی با تاکید بر اینکه بافت‌های فرسوده 20 درصد از مساحت اصفهان را به خود اختصاص داده‌اند، افزود: احیای این بافت‌ها باید به صورت جدی دنبال شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه واحد‌های صنعتی بسیاری در شهر و استان اصفهان فعالیت می‌کنند، گفت: مردم اصفهان از عوارض ناشی از آلایندگی‌های این واحد‌های صنعتی برخوردار می‌شوند.

وی با بیان اینکه نقص در ناوگان حمل و نقل عمومی از مشکلات کلان‌شهر‌ها است، اظهار کرد: با وجود اقداماتی که در این زمینه صورت گرفته اما مردم از حداقل امکانات حمل و نقلی برخوردار هستند.

امینی به پروژه قطار شهری اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: قطار شهری اصفهان پس از سال‌ها هنوز راه‌اندازی نشده است و در صورتی که تعهد دولت در این بخش به صورت کامل محقق می‌شد، در حال حاضر اصفهان نیز از قطار شهری برخوردار بود.

انتهای پیام

منبع:فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.