سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 15:49 - پنجشنبه 27 آذر 1393

با خداحافظی اسفندیار امینی:

پروانه علویجه نماینده سازمان های مردم نهاد شهرستان اصفهان شد

پروانه علویجه فرزند نعمت الله به عنوان نماینده سازمان های مردم نهاد شهرستان اصفهان جهت عضویت در هیات سه نفره نظارت بر سازمان های مذکور انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از جرقویه سفلی: این انتخابات، در سالن اجتماعات فرمانداری اصفهان، با حضور نمایندگان سازمان های مردم نهاد و با نظارت نماینده شورای اسلامی شهرستان اصفهان و اداره کل ورزش و جوانان استان، توسط دبیرخانه هیات مزبور برگزار شد که از بین  نامزد انتخاباتی، پروانه علویجه توانست با کسب اکثریت آراء به عنوان نماینده اصلی و سمیرا حسینی و سعید صادق زاده به عنوان اعضای علی البدل اول و دو م انتخاب شدند.

قبل از برگزاری انتخابات، فرزاد امیری، معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری اصفهان، با تشکر از نمایندگان سمن ها و قدردانی از زحمات و تلاش های آنها در راستای خدمت رسانی به آحاد جامعه ، درحوزه های مختلف ، ضمن ضروری دانستن نیازسنجی و اولویت بندی نیازها و فعالیت در زمینه های اولویت دار؛  از معضل مواد مخدر به عنوان یکی از مشکلات اصلی جامعه نام برد و بر اجتماعی کردن مبارزه با این موضوع  به منظور رصد و رفع این معضل تاکید  و به تشریح سیاست های دولت از اوایل انقلاب اسلامی تا کنون در برخورد با این مشکل و آسیب های ناشی از توزیع و مصرف مواد مخدر پرداخت.

و ی با اعلام این که برای  فرماندار تنها دو حکم با امضای وزیر کشور صادر می شود، از مهم خواندن رسیدگی به بحث مواد مخدر عنوان و گفت: دو حکم با امضای وزیر کشور برای فرماندار صادر می شود که یک حکم  انتصاب به عنوان فرماندار و دیگری حکم رئیس شورای مبارزه با مواد مخدر است ؛ این اقدام را بیانگر اهمیت موضوع مبارزه با مواد مخدر و پرداختن به این مورد می باشد.

امیری در ادامه با بیان این فرمایش از مقام معظم رهبری که فرموده اند: « فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی برای من اهمیت دارد. » ، بر ضرورت فعالیت سمن ها در این حوزه تاکید و آمادگی فرمانداری را برای تامین مربی برای تشکل ها به منظور برگزاری دوره ها و جلسات آموزشی توجیهی پیرامون آسیب های مواد مخدر و بهره گیری صحیح از فضای مجازی و سایبری اعلام کرد.

وی سپس ارائه گزارش مالی و عملکرد توسط سازمان های مردم نهاد به هیات نظارت را ضروری دانست و اظهار امیدواری کرد نماینده منتخب سمن ها در این انتخابات، با همکاری شما نسبت به آسیب شناسی فعالیت ها، ارائه پیشنهادات و راه کار ها به منظور توانمند سازی سمن ها اقدام نماید و ما بتوانیم از توان تشکل ها در کارگروه های تخصصی شهرستان بهره ببریم.

در این جلسه همچنین آقای عباسی، رئیس اداره سیاسی فرمانداری، طی سخنانی واگذاری برخی اختیارات دولت به مردم را از افتخارات جمهوری اسلامی ایران بر شمرد.

پس از آن حجت الاسلام والمسلمین مهدی آقاجانی، نماینده اداره کل ورزش و جوانان استان، با بیان این که اولین سازمان های مردم نهاد در اسلام، در زمان پیامبر در قالب مسجد راه اندازی شد، بیداری اسلامی را نتیجه شبکه ای شدن این نوع سمن ها با محوریت مساجد دانست و افزود: در دین ما برای سازمان های مردم نهاد هم مکان مشخص شده است و هم نظارت؛ که در خصوص محل استقرار بایستی مساجد ما مکانی را در اختیار سمن ها بگذارند تا به عنوان دفتر و مرکز فعالیت آنها مورد استفاده قرار گیرد  و با توجه به نهادینه شدن نظارت در مساجد به علت حرکت عمومی و  رفت و آمد عموم مشکل نظارت حل شده است و کنترل خود به خود انجام می شود. ضمن این مسجدی ها هر جا نیاز باشد،  به دست اندرکاران سمن ها کمک می دهند و افرادی که توان مالی دارند وقتی ببینند در مسجد فعالیت های عام المنفعه انجام می شود،  با رغبت بیشتری مساعدت می نمایند.

لازم به ذکر است سازمان مردم نهاد، که به اختصار سمن نامیده می شود، به تشکلی اطلاق می گردد که گروهی از اشخاص حقیقی یا حقوقی غیر حکومتی،  به صورت داوطلبانه، با رعایت  مقررات مربوط، تاسیس شده و دارای اهداف غیر سیاسی و غیر انتفاعی می باشد؛ که  به موجب بند ت ماده 1 آیین نامه تاسیس و نظارت بر سازمان های غیردولتی، هیات سه نفره ای متشکل از فرماندار، نماینده شورای اسلامی شهرستان و  نماینده سازمان های مزبور مسوولیت بررسی درخواست ها و صدور مجوز برای متقاضیان و همچنین نظارت بر فعالیت آنها را عهده دار هستند.

در حال حاضر فضل الله کفیل فرماندار اصفهان رئیس هیات مذکور است و ولی اله عرب مختاری به عنوان نماینده شورای اسلامی شهرستان عضو این هیات می باشد و طی دو سال اخیر اسفندیار امینی به عنوان نماینده سمن ها در این هیات عضو بوده است که با این انتخابات، از این پس  خانم علویجه به جای آقای امینی عضو هیات مزبور خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.